שני תושבי הצפון נחשפו לתן נוגע בכלבת | כך תנהגו בנשיכת בעל חיים

ביום שישי התקבלה במשרד הבריאות הודעה על תן חיובי לכלבת בגליל העליון. "הורים לילדים מתבקשים לברר עם ילדיהם, באם היו במגע עם בעלי חיים חשודים ולפנות ללשכת הבריאות בדחיפות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/01/23 21:27 כא בטבת התשפג

שני תושבי הצפון נחשפו לתן נוגע בכלבת | כך תנהגו בנשיכת בעל חיים
אילוסטרציה, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

אתמול (ו') התקבלה במשרד הבריאות הודעה על תן חיובי לכלבת בקיבוץ שניר שבגליל העליון. שני תושבי הצפון שנחשפו לתן החלו בטיפול מונע. לפני כחודשיים דווח על תן נגוע בכלבת שאותר בשטח פתוח בין המושבים מלאה לגדיש במועצה האזורית עמק גלבוע.

במשרד הבריאות מבקשים מכל מי שהיה במגע או שבעלי החיים שברשותו באו במגע באזור האירוע עם בעל החיים הנגוע או בעל חיים משוטט, בין התאריכים 23.12.2022 ועד 6.1.2023 - לפנות בדחיפות ללשכת הבריאות בצפת, טלפון 04-6994257, 04-6994200, או ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריו, לשם שקילת הצורך למתן טיפול מונע להם. לאחר שעות העבודה ובמהלך סוף השבוע יש לפנות לחדר מיון בבית חולים.

עוד נמסר ממשרד הבריאות: "מבקשים להעביר את המידע על האירוע למטיילים והנופשים באזור וביישובים הסמוכים. הורים לילדים מתבקשים לברר עם ילדיהם, באם היו במגע עם בעלי חיים חשודים ולפנות ללשכת הבריאות בדחיפות. בעלי חיות מחמד מתבקשים ליצור קשר עם הווטרינר הרשותי, לצורך וידוא מצב חיסונם.

כך תנהגו במצב של שריטה או נשיכה מבעל חיים: 

על פי הנחיות משרד הבריאות, מי שננשך או נשרט על ידי בעל חיים, צריך לשטוף באופן מידיי את האזור במים זורמים וסבון, לחטא בחומרי חיטוי ולגשת ללשכת הבריאות לבדוק האם יש צורך בקבלת טיפול מונע נגד כלבת.