עוד לפני סגירתו: קרעי הודיע על צעדים נגד התאגיד

שר התקשורת ממשיך להתבטא בעניין סגירת תאגיד השידור הציבורי, ואומר כי בשלב הראשון הוא מתכוון לפתוח את שוק התקשורת לתחרות. חלק מהתכנית: "בקרוב אסגור את הרשות השניה ואת מועצת הכבלים והלוויין"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/01/23 20:15 כא בטבת התשפג

עוד לפני סגירתו: קרעי הודיע על צעדים נגד התאגיד
שלמה קרעי | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר התקשורת שלמה קרעי ידוע כמי שחפץ בסגירת תאגיד השידור הציבורי, והערב (ש') הוא סיפק התבטאות נוספת בנושא, ברורה יותר מקודמותיה. בתחילת השבוע רמז בכנס העיתונות השנתי: "בעיניי אין מקום לתאגיד בעידן של רבגוניות ומגוון רחב של ערוצים". הערב כאמור, קרעי היה ברור יותר.

"תקציב התאגיד יופחת במאות מיליונים"

"אין מקום לשידור ציבורי במדינת ישראל", חזר על דבריו קרעי, והוסיף: "יהיו הסרת חסמים, פתיחת השוק לתחרות. נכניס לכם תחרות, אתם משחקים במגרש ריק", אמר לבן כספית ועמית סגל בתכנית "פגוש את העיתונות".

"בחוק ההסדרים הקרוב בעזרת השם ניקח את כל הנתח של הפקות מקור, הפקות שחוסמות את כל התחרות בשוק, מדובר במאות מיליונים. תקציב התאגיד יופחת במאות מיליונים, יותר ממחצית תקציבו, כבר בחוק ההסדרים הקרוב. זה יפתח לתחרות, אני רוצה לפתוח פיות, לא לסתום פיות".

שר התקשורת אמר כי "החזון שלי הוא שאין שידור ציבורי בישראל. תוך כמה זמן זה יקרה? זה יקרה. בשלב הראשון אני לא סוגר, אני פותח את התחרות. בקרוב אסגור את הרשות השניה ואת מועצת הכבלים והלוויין, להסיר מגבלות וחסמים. כאשר התכנית שלי תושלם יהיו תכניות ביזיוניות שלא יוכלו לעבור. היום לציבור אין השפעה, אין תחרות בשוק, אני רוצה שהציבור יקבע".

מנכ"ל "כאן", תאגיד השידור הישראלי, גולן יוכפז, צייץ בתגובה בחשבון הטוויטר שלו: "קיצוץ של מאות מיליונים מתקציב התאגיד פרושו אחד - סגירת תאגיד השידור הציבורי, שהפך בארץ ובעולם לסמל של איכות ויצירה ישראלית אמיתית. התאגיד, כגוף שידור עצמאי, ימשיך בנחישות בפעילות ועשייה, למרות האיומים על עצם קיומו".

ארגון העיתונאים: השר קרעי הכריז מלחמה על השידור הציבורי בישראל

ב"ארגון העיתונאים והעיתונאיות", הארגון היציג של עיתונאי תאגיד השידור, אומרים הערב כי האמירה של קרעי כי יש בכוונתו לקצץ במאות מיליונים את תקציב תאגיד השידור הציבורי "היא הכרזת מלחמה על השידור הציבורי. שידור ציבורי בחברה דמוקרטית מאפשר שידורים איכותיים בעלי ערך חברתי ותרבותי, שאינם תלויים בבעלי ממון ואינטרסנטים ובשיקולים מסחריים בלבד. אנו מתנגדים בצורה נחרצת לכל ניסיון לפגוע בשידור הציבורי בכלל ובתאגיד השידור הציבורי בפרט. בתוך שנים ספורות תאגיד השידור הפך להיות לתו תקן של שירות ציבורי מצטיין הכולל חדשנות טכנולוגית, תוכן איכותי, הפקות מקומיות, חטיבת חדשות עצמאית משפיעה, והכל על בסיס עבודה מקצועית חסרת פשרות של מאות עובדי התאגיד".

אגודת העיתונאים ירושלים: "מדובר בשיטת הסלמי לפירוק הדמוקרטיה הישראלית"

גם ב"אגודת העיתונאים ירושלים", התייחסו לדבריו של קרעי: "הכרזת המלחמה של השר קרעי על הרשות הרביעית, התקשורת ובפרט על השידור הציבורי באה במהלך מתואם ומקביל להפיכה אחרת של שר המשפטים, יריב לוין נגד הרשות השופטת. מדובר בשיטת הסלמי לפירוק הדמוקרטיה הישראלית, מהלך שנגדו מפגינים אלפים רבים הערב בכיכר הבימה. אגודת העיתונאים ירושלים תיאבק ביחד עם התאגיד ומאות חבריה וחברותיה המאוגדים בכוונות לרסק את השידור הציבורי. טוב יעשו נתניהו וקרעי אם ילמדו מראשי מדינות דמוקרטיות אחרות שמטפחים את החופש העיתונאי ולא רואים בו איום".