ועד עובדי התאגיד: ״נתנגד לכל נסיון לפגוע בעצמאותנו"

בעקבות כוונתם של חברי כנסת מהליכוד לסגור את התאגיד, וועד העובדים תקף: "חבל מאוד שמפיצי השמועות לא לוקחים חשבון את 850 העובדים ובני משפחותיהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/11/22 20:07 ד בכסלו התשפג

ועד עובדי התאגיד: ״נתנגד לכל נסיון לפגוע בעצמאותנו"
צילום: Miriam Alster/FLASH90

תאגיד השידור הציבורי המוכר תחת המותג "כאן" הוקם בשנת 2015 מכוח חוק השידור הציבורי הישראלי, והחליף למעשה את "רשות השידור", שהחוק הורה על סגירתה. אתמול (א') נראה כי במפלגת השלטון המיועדת רוצים לסגור את התאגיד, כך על פי פרסום בחדשות 12. בעקבות האיום, וועד עובדי התאגיד תקף את הליכוד.

״אנחנו מקווים שהפרסום אתמול בחדשות 12 בנוגע לכוונה לסגירת התאגיד היא בלון ניסוי ותו לא. חבל מאוד שאחרי שש שנות פעילות בהם התאגיד מספק לציבור שידור ציבורי איכותי, מקורי ונאמן לאמת על פני שלל פלטופרמות ונמצא בראש החץ של עשיה עיתונאית עצמאית ונטולת פניות, שוב עולים הקולות לסגור את התאגיד או חלקים ממנו" כתבו בתאגיד.

חבל מאוד שמפיצי השמועות לא לוקחים חשבון את 850 העובדים ובני משפחותיהם

עוד הוסיפו ואמרו כי ״אנחנו כוועד העובדים בתאגיד נתנגד לכל ניסיון לפגוע בעצמאות תאגיד השידור ונמשיך לעשות עבודה מצטיינת לטובת הציבור הישראלי. חבל מאוד שמפיצי השמועות על הרצון לסגור את התאגיד לא לוקחים חשבון את 850 העובדים ובני משפחותיהם, שחלקם כבר חוו סגירה של מקום עבודה לפני פחות משש שנים. ברור לנו שיש פה ניסיון להלך איימים על ההנהלה והעובדים, אבל כאן נעמוד יחד נמנע פגיעה בשידור הציבורי ובעובדיו המסורים״.

צילום: Gili Yaari/Flash90

כאמור, חבר הכנסת מהליכוד שלמה קרעי, אמר בראיון כי הוא לא מכיר את הדיבורים על המהלך בחדרי המשא ומתן, אך הוסיף כי "זו התוצאה שאליה אני מוביל בשלוש השנים האחרונות בקידום סדר יום של שוק תקשורת חופשי ותחרות. אין שום סיבה שנמשיך לממן שידור ציבורי בכמעט מיליארד שקלים בשנה. התאגיד תחילה, גל"צ אחר כך. אפשר גם במקביל". 

תגובת הליכוד: "הנושא לא עלה במשא ומתן".