האלונקאי נתקל במקרה במטופלת שעמדה לקפוץ והציל את חייה

שניר איינשטיין, עובד המרכז הרפואי לגליל הבחין בצעירה כשהיא בדרך לקפוץ מעל מעקה המדרגות. הוא רץ אליה והצליח להציל את חייה | "לא מרגיש שעשיתי משהו יוצא דופן"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 12/01/23 14:17 יט בטבת התשפג

האלונקאי נתקל במקרה במטופלת שעמדה לקפוץ והציל את חייה
שניר איינשטיין, צילום: רוני אלברט

האלונקאי שהציל את חיי המטופלת: מקרה דרמטי של הצלת חיים במרכז הרפואי לגליל בנהריה. אחד המשנעים (אלונקאים) במרכז הרפואי, שהבחין במטופלת אשר ניסתה לשים קץ לחייה, רץ לעברה במהירות והצליח ברגע האחרון למנוע את הקפיצה.

הכל החל כאשר שניר איינשטיין, משנע במקצועו, בן 34 ממושב בן עמי, קיבל קריאה להגיע לאגף הכירורגי במסגרת תפקידו ושמע צעקות מהקומה השנייה של האגף. כשהביט למעלה, ראה צעירה בת 19, שהייתהמאושפזת במחלקה כירורגית, כשהיא בדרך לקפוץ מעל מעקה המדרגות של האגף הכירורגי, המחבר בין הקומה הראשונה והשנייה. יצוין כי האישה היתה תחת השגחה מיוחדת, והצליחה להימלט מהמשגיחה, שלבסוף סייעה בלכידתה יחד עם המשנע.

"אני לא מרגיש שעשיתי משהו יוצא דופן"

בעקבות זאת הגיעו למקום צוות ביטחון ופסיכיאטר, והמטופלת הוחזרה למחלקה, תחת ההשגחה.
השבוע קיבל המשנע תעודת הוקרה ממנהל המרכז הרפואי, פרופ' מסעד ברהום, ששיבח אותו, בשמו ובשם הנהלת המרכז, על קור רוחו ונחישותו.

בית חולים. ארכיון

בית חולים. ארכיון צילום: David Cohen/Flash90

במהלך האירוע סיפר איינשטיין: "אני שמח שנפלה בחלקי ההזדמנות להציל חיים. כחובש ב'גולני', הן בעבר בשירות סדיר והן היום בשירות המילואים, הדבר הראשון שעומד לנגד עיניי הוא הצלת חיים, וכך גם במרכז הרפואי. אני לא מרגיש שעשיתי משהו יוצא דופן ומודה להנהלת המרכז הרפואי על המילים החמות ועל תעודת ההוקרה".

מנהל המרכז הרפואי, פרופ' ברהום שיבח את שניר ואמר: "שניר הצליח להמחיש הלכה למעשה את שלוש המילים שהמרכז הרפואי חרט על דגלו, 'אדם לאדם אדם'. אנו דוגלים ברפואה מקצועית ואנושית, ובמעשיו הפגין העובד אנושיות ברמה הגבוהה ביותר. המציל נפש אחת בישראל, כאילו הציל עולם ומלואו". גם מנהלו של שניר שיבח את פעולתו ואמר: "התנהלותו של איינשטיין לא הפתיעה אותי, מדובר בעובד הנותן את כל כולו למען הארגון, מעלה הצעות לייעול ונחשב ל"ראש גדול".