לפיד יבריז שוב מההפגנה? מחלוקת בין חברי הכנסת של יש עתיד

במוצאי שבת תיערך הפגת האופוזיציה הגדולה בתל אביב. לאחר הביקורות על טיסתו לפריז בשבוע שעבר טענה חברת מפלגתו כי לא יגיע גם השבוע, חברה למפלגה סתר אותה ואמר שלפיד יגיע

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/01/23 12:56 יט בטבת התשפג

לפיד יבריז שוב מההפגנה? מחלוקת בין חברי הכנסת של יש עתיד
לפיד, יגיע להפגנה?, צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

יגיע או לא יגיע? במוצאי שבת תיערך בתל אביב עוד הפגנה גדולה של השמאל הישראלי כנגד הממשלה והרפורמות המתוכננות במערכת המשפט. בין המפגינים יהיו גם אנשי ציבור רבים ועתה נשאלת השאלה האם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד יגיע גם הוא.

לפיד כזכור, לא נכח בהפגנה הקודמת לאחר שהיה בחופשה אישית בצרפת, לאחר שחזר אמר לפיד כי הוא יגיע להפגנות בהמשך. היום (ה') טוענת חברת מפלגתו קרין אלהרר, לפיד לא יגיע גם להפגנה בשבת הקרובה. בראיון לרדיו ynet אמרה אלהרר: "הוא לא יבוא כי ביקשו ממנו לא לבוא. הוא יבוא בשבת הבאה, ביקשו שלא יהיה אירוע שנשלט על ידי הפוליטיקאים, וזה בסדר".

הפגנת השמאל

הפגנת השמאל צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בן ברק טען אחרת: "לפיד יגיע להפגנה"

לשאלה האם לפיד יגיע רק בתנאי שהוא ינאם בהפגנה, ענתה אלהרר: "אני לא יודעת". מי שסתר את דבריה של אלהרר הוא חבר מפלגתה רם בן ברק. באולפן ynet הוא אמר: "יאיר לפיד יהיה בהפגנה במוצאי שבת וגם אני אהיה, וגם אשתי תהיה וילדיי יהיו. ואני מקווה שעוד הרבה אנשים מנהלל ומכל הארץ יבואו להפגנה".

בן ברק ולפיד. עוד מתמודד על ראשות המפלגה?

בן ברק ולפיד. | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד הוא הוסיף: "העניין הזה בכנסת הוא מכור. הרי כל ההצגה שהם יעשו דיונים מעמיקים בוועדת חוקה - זה יהיה חסר תועלת מפני שכל השותפים הקואליציוניים התחייבו בחתימת ידם לתמוך במהפכה המשפטית as is לפני שהם ידעו מה תהיה המהפכה המשפטית. הדבר היחיד שיכול לעצור אותם זה שהממשלה הזאת תבין שיש התנגדות רחבה של יותר מ-50 אחוז מהציבור".

אלהרר

אלהרר צילום: Olivier Fitoussi/Flash90