קרוב משפחה של הרב קוק, בוגר הימלפרב ומתנחל: הרצי הלוי - פרופיל

האלוף הרצי הלוי נבחר לרמטכ"ל הבא של ישראל | הלוי גדל בירושלים ולמד בתיכון הדתי 'הימלפרב' | בצה"ל כיהן כמפקד פיקוד דרום, ראש אמ"ן, מח"ט צנחנים ומפקד סיירת מטכ"ל | הרמטכ"ל ה-23- פרופיל

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/10/22 12:53 כח בתשרי התשפג

קרוב משפחה של הרב קוק, בוגר הימלפרב ומתנחל: הרצי הלוי - פרופיל
הרצי הלוי, צילום: דובר צה"ל

הממשלה החליטה(א') לבחור בסגן הרמטכ"ל המכהן, אלוף הרצי הלוי, לתפקיד הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל. זאת בתום הליך בחירה סדור שקויים במהלך החודשיים האחרונים. 

הלוי נולד בשנת 1967 בירושלים. מצד אביו, שלמה, הוא קרוב משפחתו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק. מצד אמו, הוא נצר למשפחת מזרחי צורף. הוא קרוי על שמו של דודו, הרצל הלוי, שנהרג במלחמת ששת הימים בקרב על ירושלים. הוא למד בתיכון 'הימלפרב' והיה חניך בתנועת 'הצופים הדתיים' בשבט 'משואות'. אלוף הלוי נשוי ואב לארבעה ומתגורר בישוב כפר האורנים.

אלוף הרצי הלוי, הרמטכ"ל ה-23:

בשנת 1985 התגייס לצה"ל, התנדב בגרעין נח"ל בקיבוץ בצפון ולאחר מכן  שירת כלוחם בנח"ל המוצנח. הלוי עבר קורס מכי"ם, קצינים, מונה למפקד מחלקה בנח"ל המוצנח ולאחר מכן מפקד פלוגה בגדוד 101 של הצנחנים. ב-1992 מונה למפקד פלוגת עורב והוביל אותה בלחימה בדרום לבנון.

גנץ והרמטכ"ל הנבחר

גנץ והרמטכ"ל הנבחר צילום: אלעד מלכה

הלוי השתתף בחטיפתו של דיראני ובניסיון החילוץ של נחשון וקסמן

בשנת 1993 הצטרף לסיירת מטכ"ל וכיהן בכמה תפקידים פיקודיים ביחידה, עד שמונה למפקד הסיירת ב-2001. במסגרת תפקידיו השתתף במבצעים רבים, ובהם, מבצע עוקץ ארסי במהלכו נחטף מוסטפא דיראני ובניסיון החילוץ של נחשון וקסמן.

לאחר שסיים את התואר השני בניהול משאבים לאומיים מהאוניברסיטה לביטחון לאומי בוושינגטון, חזר בארץ ומונה למפקד חטיבת מנשה. בשנת 2007, מונה למפקד חטיבת הצנחנים והוביל את החטיבה במבצע 'עופרת יצוקה'. עם סיום תפקידו כמח"ט צנחנים ב-2009, מונה לראש חטיבת ההפעלה באגף המודיעין, ובהמשך מונה לכהן כראש אמ"ן.

בשנת 2018, עזב הלוי את אגף המודיעין ומונה למפקד פיקוד דרום והוביל את הפיקוד במבצע 'חגורה שחורה'. ב-2021 מונה לתפקיד סגן הרמטכ"ל, תפקיד שהוא מכהן עד היום. אלוף הלוי נשוי ואב לארבעה ומתגורר בכפר האורנים.

הרצי הלוי

הרצי הלוי צילום: Flash90

כבר ב-2013, הניו יורק טיימס צפה את מינויו של הלוי לרמטכ"ל

בכתבת שעשו עם הלוי בניו יורק טיימס כבר ב-2013 כשכיהן כמפקד המכללה לפיקוד ומטה, צפה העיתון כי להלוי צפוי המשך קריירה מזהיר. כך כתבו עליו בעיתון: "עבור הגנרל הפילוסוף הישראלי, שלום הוא הזמן להתכונן למלחמה". הלוי אמר אז לעיתון: "אנשים תמיד אמרו לי שמינהל עסקים זה שימושי לחיים ופילוסופיה זה לנפש", והוסיף: "גיליתי שזה בדיוק ההפך. אני משתמש בפילוסופיה באופן הרבה יותר מעשי, פילוסופים שדיברו על איך לאזן, איך לבצע סדרי עדיפויות של עקרונות בסדר הנכון, אלה הם דברים שאני מוצא כיעילים מאוד". 

אלוף הרצי הלוי בעל תואר ראשון בפילוסופיה ומנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר שני בניהול משאבים לאומיים מהאוניברסיטה לביטחון לאומי בוושינגטון.

הרצי הלוי

הרצי הלוי צילום: דובר צה"ל

ישראל גנץ: רוח בנימין תסייע לו להוביל את צה"ל לרוח וללחימה

ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, בירך את תושב כפר האורנים שבתוך שטח המועצה, ואמר כי ״תושבי בנימין מצדיעים לרמטכ״ל הבא, תושב כפר האורנים שבמועצת בנימין ומאחלים לו הצלחה גדולה. אנחנו מברכים אותו שרוח בנימין תסייע לו להוביל את צה"ל לרוח וללחימה. ושתתקיים בו תפילת דוד המלך "ארדוף אוייבי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם"״.