פרסום ראשון הפתרון למשבר בליכוד? הדרישה החדשה של מירי רגב

במפלגת הליכוד יוכלו בקרוב להתפטר עד 10 שרים על מנת להכניס 10 חברי כנסת באמצעות החוק הנורווגי, אבל שרי המפלגה חוששים להתפטר. דרישה חדשה של שרת התחבורה מירי רגב עשויה לסייע בפתרון המשבר

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 09/01/23 20:02 טז בטבת התשפג

הפתרון למשבר בליכוד? הדרישה החדשה של מירי רגב
רגב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ועדת החוקה של הכנסת דנה בימים אלה בהרחבת החוק הנורווגי כך שעד עשרה שרים מהליכוד יוכלו להתפטר ולהכניס חברי כנסת חדשים, אבל שורה של שרים בליכוד מסרבים להתפטר מסיבות שונות, ועד כה הצליח נתניהו למצוא רק שלושה שרים שהתפטרו, שרת התחבורה מירי רגב ועוד מספר שרים שטרם התפטרו מהכנסת, מציבים תנאי חדש שיכול לפתור את משבר הנורווגים בליכוד. 

לחדשות כיפה נודע כי מירי רגב מהליכוד דורש לשנות את החוק הנורווגי כך ששרים שמתפטרים מהכנסת יוכלו לחזור לכנסת במקום הח"כ הנורווגי בלי להתפטר מהממשלה. שינוי החוק ישרת שר אשר ירצה לשמור על תפקידו ובמקביל לחזור לשמש כחבר כנסת במקום חבר הכנסת הנורווגי שנכנס במקומו. 

שינוי החוק למעשה יגן על שרי הליכוד מתרחיש דומה לזה שעבר שר הדתות לשעבר מתן כהנא שהתפטר מתפקיד שר הדתות בממשלת בנט על מנט לחזור לכנסת אך לאחר מכן לא הצליח לחזור להיות שר. בנוסף, הדבר יאפשר לשרים לחזור לכנסת לפני חקיקה שיקרה לליבם או רגעי משבר בקואליציה, מבלי לוותר על התפקיד אפילו ליום אחד. 

4 שרים התפטרו: אלו חברי הכנסת החדשים

מוקדם יותר היום ארבעה חברי כנסת חדשים נכנסו לכנסת במסגרת החוק הנורווגי לאחר התפטרותם מהכנסת של שרים מסיעתם, שלושה מהם מסיעת הליכוד, מי שהצהירו אמונים הערב (ב') במליאת הכנסת הם: חבר הכנסת דן אילוז יכהן בסיעת הליכוד במקומו של מיקי זוהר, חברת הכנסת חוה אתי עטייה תכהן בסיעת הליכוד במקומה של עידית סילמן, חבר הכנסת אריאל קלנר יכהן בסיעת הליכוד במקומו של חיים כץ וחבר הכנסת יצחק פינדרוס יכהן בסיעת יהדות התורה במקום יצחק גולדקנופף.