פיגוע דקירה בדרום הר חברון: גבר נפצע באורח בינוני, המחבל חוסל

צעיר בן 30 נפצע באורח בינוני בפיגוע דקירה בחוות יהודה סמוך ליישוב שמעה שבדרום הר חברון ופונה לטיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע | המחבל חוסל

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/01/23 17:57 יח בטבת התשפג

פיגוע דקירה בדרום הר חברון: גבר נפצע באורח בינוני, המחבל חוסל
צילום: תיעוד מבצעי מד"א

פיגוע בדרום הר חברון: גבר בן 30 נפצע באורח בינוני הערב (ד') בפיגוע דקירה בחוות יהודה  סמוך ליישוב שמעה שבדרום הר חברון. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום, העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם הוא פונה פונה לחדר הטראומה.

מחקירה ראשונית עולה כי הפצוע הוא אחד מעובדי החווה במקום. המחבל, בן 18 תושב אחד הכפרים באזור, נכנס לחווה, התנפל עליו לפתע ודקר אותו בצאוורו ובראשו. אדם נוסף שהיה במקום ירה במחבל וחיסל אותו במקום. 

אילוסטרציה. צילום: Hadas Parush/Flash 90.

פראמדיק מד"א אלישיב אמיתי סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע ישוב כשהוא בהכרה מלאה וסבל מפציעות מדממות בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות ופינינו אותו להמשך טיפול בבית החולים כשמצבו בינוני ויציב. המחבל נוטרל".

יוחאי דמרי: "מצפה שממשלת הימין תפעל, אין שום סיבה לתת פרס לטרור"

ראש מועצת דרום הר חברון, יוחאי דמרי הגיע לזירת הפיגוע ואמר: "אירוע טרור של מחבל שחדר לתוך החווה ופגע בבעל החווה שמצבו בינוני ויציב ובדרך לסורוקה מדובר על חווה חוקית שיושבת על אדמות מדינה, שטחי C עם אישורים מוחלטים לכל מה שקשור לרעיית הצאן של החווה ועל החזקת השטחים.

 

עוד הוסיף ואמר כי "אנחנו נמצאים פה במלחמה של ממש על כל מה קשור C ואני מצפה שממשלת הימין החדשה לפעול לאלתר בכל שטחי C  ובהר חברון בפרט. אין שום סיבה לתת פרס לטרור וצריך לגדוע ביד קשה כל מי שמנסה להרים יד עד על תושבים שלנו, על משפחות שלנו ועל הילדים שלנו".

בן גביר לאזרח שחיסל את המחבל: "אתה גיבור ישראל"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר שוחח עם האזרח שחיסל את המחבל הערב בפיגוע בהר חברון, האזרח הוא שכנו של השר מחברון והשר שיבח אותו והודה לו על חיסול המחבל. "אתה גיבור ישראל, בשמי ובשם כל אזרחי ישראל אני מודה לך על האומץ והפעולה המהירה. בלעדיך האירוע יכול היה להסתיים בצורה חמורה וקשה בהרבה", אמר בן גביר.

עוד הוסיף ואמר כי "אויבינו ממשיכים להילחם בנו ועושים הכל כדי לפגוע בנו. שולח איחולי רפואה שלימה לפצוע ומבטיח לעשות הכל בעזרת השם כדי להחזיר את הביטחון והשקט לאזרחי ישראל".