בשל מחאה פרו-פלשתינית: השגרירה ציפי חוטובלי הוברחה מכנס בלונדון | צפו

שגרירת ישראל בבריטניה פונתה תחת אבטחה כבדה מאירוע דיבייט שנערך בבית הספר לכלכלה בלונדון. משתתפים שתמכו בפלשתינים ולקחו חלק באירוע לא איפשרו לשגרירה הישראלית לדבר והובילו להובלתה החוצה מן האולם

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/11/21 08:00 ו בכסלו התשפב

בשל מחאה פרו-פלשתינית: השגרירה ציפי חוטובלי הוברחה מכנס בלונדון | צפו
חוטובלי, צילום: פלאש 90, מרים אליסטר

שגרירת ישראל בממלכה המאוחדת, ציפי חוטובלי, חוותה אמש (ג') אירוע לא נעים. חוטובלי הגיעה לשאת דברים בכנס דיבייט שנערך בבית הספר לכלכלה בלונדון וכעבור זמן מה נאלצו להוציא את השגרירה תחת אבטחה כבדה, זאת בשל מפגינים פרו-פלשתינים שנכחו באירוע לא איפשרו לה לדבר והלהיטו את הרוחות. 

https://twitter.com/PoliticsForAlI/status/1458218239247405056?s=20

לאחר שחוטובלי נאלצה לעזוב את האולם, המאבטחים חסמו את המפגינים מחוצה לו מלהגיע לרכב של השגרירה. חוטובלי יצאה בסיוע בסיוע כמה ממאבטחיה שזרזו אותו להיכנס לרכבה. בסרטון שומעי היטב את קריאות ה"בוז" ו"את לא מתביישת?" וכן "תתביישי לך". 

שר החוץ יאיר לפיד שוחח הבוקר עם חוטובלי, ואמר: "ציפי חזקה ולא תתן לאף חבורת ביריונים אלימים ואנטישמיים להפחיד אותה, וכך גם כל יתר שגרירי ישראל בעולם. המאבק בדה לגיטימציה של ישראל ובאנטישמיות הוא חלק מהמאבק שלנו על הסיפור הישראלי והשגרירים שלנו הם חוד החנית של המאבק הזה".

לפני מספר חודשים, לאחר ששר החוץ ניסה לקצר את כהונתה, החליט לבסוף לפיד לאפשר לשגרירה חוטובלי, להשלים את שלוש שנות תקופת השליחות שלה שהחלו באוגוסט בשנה שעברה. בתגובה לפרסום אמרה חוטובלי ל"חדשות כיפה": "אני שמחה על הזכות לייצג את מדינת ישראל בבריטניה, יצאתי לשליחות של שלוש שנים ואני שמחה ששר החוץ הבהיר כי אין שום כוונה לשנות את זה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן