בתום דיון סוער: הצעת החוק לשלילת אזרחות מחבלים עברה בקריאה טרומית

הצעת החוק אותה קידם יו"ר הקואליציה אופיר כץ, עברה בכנסת לאחר דיון סוער. הצעת החוק קובעת כי שר הפנים יוכל לשלול אזרחות למחבלים ישראלים שקיבלו תשלום מהרשות הפלשתינית | בחוק תמכו גם ח"כים מהאופוזיציה והוא יועבר להמשך דיונים בוועדה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 11/01/23 13:39 יח בטבת התשפג

בתום דיון סוער: הצעת החוק לשלילת אזרחות מחבלים עברה בקריאה טרומית
יו"ר הקואליציה אופיר כץ, צילום: דוברות הכנסת

עבר בקריאה טרומית: מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק לביטול אזרחות שמחבלים ישראלים שקיבל שכר עבור פעולת הטרור. בהצעה הראשונה תמכו 71 מול 9 שהתנגדו והיא תועבר יחד עם יתר ההצעות לוועדת הכנסת שתכריע איזו וועדה תכין את ההצעה לקריאה הראשונה.

בהצעת החוק נכתב כי אדם שהורשע בעבירות טרור והוטל עליו עונש מאסר בפועל, אם הוכח להנחת דעתו של שר הפנים כי קיבל כספים בזיקה לטרור מהרשות הפלסטינית. אדם כאמור יורחק בתום מאסרו לשטחי הרשות הפלסטינית.

חברי כנסת גם מהקואליציה וגם מהאופוזיציה תמכו

"אנשים רבים שמחזיקים באזרחות או תושבות ישראלית מקבלים בימים אלה ממש, משכורות חודשיות מאת הרשות הפלסטינית כשכר ותגמול בעד ביצוע מעשי טרור. משכורות אלה עולות בהדרגה עם ותק האנשים בכלא. אין זה עולה על הדעת, שאזרחי ותושבי ישראל שלא רק שבגדו במדינה ובחברה הישראלית, אלא אף הסכימו לקבל תשלום מאת הרש"פ כשכר בעד ביצוע מעשה הטרור וממשיכים ליהנות ממנו, ימשיכו להחזיק באזרחות או תושבות ישראלית" נכתב בהצעה.

הכנסת היום

הכנסת היום צילום: דוברות הכנסת

נזכיר כי בהצעת החוק שקודמה במהירות, תמכו חברי כנסת גם מהקואליציה וגם מהאופוזיציה דוגמת: שרן השכל, עודד פורר, זאב אלקין ומאיר כהן. שרת המשימות הלאמיות אורית סטרוק מסרה לאחר העברת החוק בקריאה טרומית: "ברגע זה עברה בקריאה טרומית החוק שיזמתי בכנסת הקודמת יחד עם אבי דיכטר בנושא שלילת אזרחות ממחבלים.אני רוצה לברך את חברי הכנסת מהקואליציה ומהאופוזציה שאיחדו כוחות כדי לבטא את הקונצנזוס הרחב שקיים בעם לחוק החשוב הזה".

אחמד טיבי בכנסת

אחמד טיבי בכנסת צילום: דוברות הכנסת

"במקום חגיגות ניצחון הם יעשו דרכם ישר מבית הכלא לעזה"

מפורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור שיזם את חוק שלילת אזרחות מחבלים נמסר בתגובה לאישור החוק בטרומית בתמיכת רוב המפלגות הציוניות: "אנו מברכים על אישור החוק בטרומית ומקווים כי הכנסת תזרז את חקיקתו. בשבוע האחרון נחשפנו כולנו למסע טרור ברחבי הארץ כאשר טרוריסטים מורשעים עלו לרגל לכרים יונס רוצח החייל אברהם ברומברג. בעוד כשבוע אמור להשתחרר מחבל נוסף שני ברצף שחרורים של מחבלים ישראלים ואנחנו מקווים כי החוק החדש יעבור בטרם שיחרורם ובמקום חגיגות ניצחון הם יעשו דרכם ישר מבית הכלא לעזה".