"הוא היה נגיש לכולם, לא היה לו עוזרים ולא היה לו נהגים"

אבל בעולם החרדי לאחר שראש מועצת חכמי התורה של ש"ס, הרב שמעון בעדני הלך לעולמו. חבר הכנסת אוריאל בוסו משתף בחוויות האישיות מהרב ומספר איך הרב הגיע לעמדת הנהגה כה בכירה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 11/01/23 12:44 יח בטבת התשפג

"הוא היה נגיש לכולם, לא היה לו עוזרים ולא היה לו נהגים"
אוריאל בוסו, צילום: עמיאל ירחי

אבל בציבור החרדי: לאחר שבועות בהם היה מאושפז במצב קשה בבית החולים, הלך לעולמו הבוקר (ד') הרב שמעון בעדני, ראש מועצת חכמי התורה של ש"ס. הרב בעדני, בן 95 עמד בראש מועצת חכמי התורה מאז מאז פטירתו של הרב שלום כהן. הרב בעדני, ממקימי מפלגת ש"ס עמד בראש כולל "תורה וחיים" בבני ברק.

צפו בריאיון עם חבר הכנסת בוסו:

"כל אחד יכול היה להתקשר אליו והוא היה עונה"

בראיון לחדשות כיפה, סופד לו חבר הכנסת אוריאל בוסו מש"ס ומספר על הייחודיות והפשטות של הרב: "הוא היה נגיש לכולם לא היה לו עוזרים ולא היה לו נהגים. כל אחד יכול היה להתקשר אליו והוא היה עונה". חבר הכנסת מספר על הפגישות האישיות עם הרב: "עשרות פעמים הייתי אצלו, גם בעניינים אישיים וגם בהתייעצויות פוליטיות, הוא היה חד מחשבה וידע לרדת לרזולוציות לפרטים".

הרב בעדני

הרב בעדני צילום: יעקב כהן

"הוא היה מעורב בהקמה של התנועה מיום היווסדה" אומר חבר הכנסת בוסו, "עמד לצידו של מרן. הוא היה מהאנשים שעם ישראל כולו מאבד מעבר לאובדן האיש שלנו בתנועת ש"ס". "קודם כל הוא תמיד היה שואל תכליתי לא היה מתעסק בכיבודים. לקחת ממנו זה את הפשטות, הבית שלו זה היה בית שעצר מלכת עשרות שנים, כולו היה רק רוחני, ניקח ממנו את הראיה הזו של למסור עצמו למען עם ישראל, זאת היית הצוואה שלו".

כך הגיע הרב לעמדת השפעה כה בכירה

לשאלה איך הוא הגיע לעמדת הנהגה למרות צניעותו אומר חבר הכנסת בוסו: "מי שהכיר, הרב בעדני היה בישיבת פורת יוסף והכיר את הרב עובדיה, הם הלכו יחד שנים וכשקמה התנועה זה היה במחשבה משותפת, הם הבינו את הרעיון האמיתי של תנועת ש"ס לציבור הספרדי, ללא ספק זה היה אך טבעי שהוא יהיה חלק מהנהגת התנועה".