ראש מועצת חכמי התורה הרב שמעון בעדני הלך לעולמו

הרב שמעון בעדני, מחשובי הרבנים בציבור החרדי ספרדי, הלך לעולמו לאחר שאושפז בבית החולים ומצבו הידרדר. הרב בעדני, בן 95 עמד בראש מועצת החכמים של ש"ס מאז פטירתו של הרב שלום כהן

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/01/23 08:23 יח בטבת התשפג

ראש מועצת חכמי התורה הרב שמעון בעדני הלך לעולמו
הרב בעדני, צילום: יעקב כהן

אבל בציבור החרדי: לאחר שבועות בהם היה מאושפז במצב קשה בבית החולים, הלך לעולמו הבוקר (ד') הרב שמעון בעדני, ראש מועצת חכמי התורה של ש"ס. הרב בעדני, בן 95 עמד בראש מועצת החכמים מאז מאז פטירתו של הרב שלום כהן.  

 

יו" מועצת חכמי התורה של ש"ס

בתנועת ש"ס ביכו את לכתו של הרב וכתבו: "תנועת ש"ס ובראשה מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה שליט"א, יו"ר התנועה הרב אריה דרעי, נציגיה פעיליה ותומכיה, המומים, כואבים ומבכים מרה בעלותו בסערה השמיימה של מופת הדור והדרו, רב רבנן, נזר החכמים, משיירי כנסת הגדולה, גאון הענווה והיראה, מנקיי הדעת, מקים עולה של תורה בארץ ובתפוצות, לוחם מלחמות ה' בדרך ההשקפה הטהורה, פעל במסירות נפש נשגבה למען תנועתנו הק׳ וממנה ישקו כל העדרים, עמוד האמת והחסד מרן פאר הדור, הגאון האדיר רבי שמעון בעדני זצוקללה"ה זקן מועצת חכמי התורה, ראש כולל 'תורה וחיים' בבני ברק והוא בן צ"ד שנים וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'".

הרב בעדני עם הרב עובדיה יוסף

הרב בעדני עם הרב עובדיה יוסף צילום: יעקב כהן

כזכור, יו"ר ש"ס אריה דרעי נטש בשבועות האחרונים מספר אירועים על מנת לשהות לצד הרב בעדני בעת שמצבו הפך קשה. כך היה בעת המשא ומתן הקואליציוני וגם לפני יומיים כשעזב את חתונת אחייניתו על מנת לשהות לצד הרב.

נולד בחדרה, תלמידו של הרב שך, תמך בהקמת ש"ס

הרב בעדני נולד בשכונת נחליאל בחדרה ב-1928, למד בישיבת נובהרדוק ובהמשך עבר לישיבת בית יוסף-נובהרדוק בירושלים והיה מתלמידי הרב שך. לאחר מעברו של הרב שך לישיבת פוניבז' עבר לישיבת פורת יוסף והיה לתלמידו של הרב עזרה עטייה.  ב-1972 מונה לראש "מועצת חכמי התורה של בני ברק", לצד הרב מאיר מאזוז והרב שלמה מחפוד.

הרב בעדני

הרב בעדני צילום: יעקב כהן

המועצה פעלה בענייני מוסדות הספרדים בבני ברק. עם הקמת מפלגת ש"ס, בשנת 1984, נבחר כחבר מועצת חכמי התורה, בה זוהה כנאמן של הרב שך, בניגוד לחברים אחרים שסרו באופן מוחלט למרותו של הרב עובדיה. בהתאם, היה הרב בעדני מהתומכים של הליכה עם הליכוד. הרב בעדני גם היה מהתומכים באריה דרעי בהתמודדות בינו ובין הרב יצחק פרץ.

הרב בעדני היה נשוי לשולמית עד לפטירתה לפני מספר שנים. אחד מנכדיו, שלום אהרן בעדני, נרצח בפיגוע דריסה ליד המטה הארצי בירושלים, בנובמבר 2014.

הרב בעדני במועצת חכמי התורה

הרב בעדני במועצת חכמי התורה צילום: יעקב כהן

רבים בקשת הפוליטית מספידים את הרב: