מה מדיניות הממשלה? המנהל הרס בתים בבנימין ואיים להזמין את הרווחה

עשרות שוטרים, חיילים ופקחי מנהל אזרחי פשטו בשעת בוקר מוקדמת על גבעת נחלת צבי בבנימין, פינו את 2 משפחות הגבעה והחריבו את בתיהן. 2 המשפחות מעוכבות כעת על ידי השוטרים, שהודיעו: "נזמין לילדיכם רווחה"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 11/01/23 09:48 יח בטבת התשפג

מה מדיניות הממשלה? המנהל הרס בתים בבנימין ואיים להזמין את הרווחה
הפינוי הבוקר, צילום: ללא

פינוי בבנימין: עשרות שוטרי יס"מ ומג"ב, חיילים ופקחי מנהל אזרחי פשטו סמוך לשעה 5 לפנות בוקר על גבעת נחלת צבי בבנימין הסמוכה לישוב מכמש וכיתרו את בתי הגבעה. כמה דקות לאחר מכן הודיעו השוטרים ל-2 המשפחות שמתגוררות במקום ולגרעין הבחורים, כי עליהם לעזוב את בתיהם בתוך דקות ספורות, ולא - יפונו בכוח. מיד לאחר מכן הוחרבו בתי הגבעה על ידי טרקטור של המנהל. במהלך ההרס אחד התושבים נעצר ואחרים הוכו.

השרה סטרוק בראיון באולם כיפה:

המשטרה איימה להזמין את הרווחה

2 המשפחות בגבעה עוכבו בשטח על ידי השוטרים שהודיעו כי יזמינו לילדיהם רווחה משום שהם מתגוררים בגבעה. בת ציון, אחת האמהות תקפה: "הרצחת וגם ירשת?! אם למשטרה באמת היה אכפת מילדינו הם לא היו זורקים אותם החוצה לקור בשעה 5 לפנות בוקר והורסים את ביתם עד היסוד. במקום לגבות את החלוצים ששומרים על אדמות הלאום, בוחרת מערכת הביטחון להתנכל לנו בכל דרך אפשרית ולעשות יד אחת עם הרשות הפלשתינית".

הפינוי הבוקר

הפינוי הבוקר צילום: ללא

"הגיע הזמן להחלת מדיניות הימין גם בשטח"

בגבעה הגיבו להרס הבוקר: "נראה כי במנהל האזרחי טרם הפנימו שיש בעל הבית חדש עם מדיניות ימנית, ומבצעים מחטפים של הרס בזה אחר זה. הגיע הזמן ששרי הממשלה יבהירו לקציני המנהל האזרחי כי לא יקבלו שום הרס או פגיעה אחרת בהתיישבות, ומי שיפעל בניגוד למדיניות ולפקודות ישלם על כך בתפקידו. בחרנו ימין - הגיע הזמן להחלת מדיניות הימין גם בשטח", אמרו בגבעה.

אורית סטרוק

אורית סטרוק צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"המנהל האזרחי עדיין לא נכנס לתלם של הממשלה החדשה"

אמש (ג') התראיינה שרת ההתיישבות אורית סטרוק באולפן כיפה והתבטאה בנושא הפינויים. לשאל הכתב הפוליטי עמיאל ירחי בנוגע למדיניות הפינויים ביהודה ושומרון ענתה השרה: "תהיה התנהלות שונה של המנהל האזרחי שעדיין לא נכנס לתלם של הממשלה החדשה, לוקח זמן עד שאתה מקבל את הסמכויות ומפעיל אותם, הדבר הזה ייפסק". 

מי שיבנה גבעה בשטחי C לא יפנו אותו?

"סדרי העדיפויות באכיפה ובהסדרה הולכים להשתנות, עד היום ראינו הסדרה של מאחזים של הרשות הפלשתינית אז עכשיו ההסדרה תהיה של ההתיישבות הצעירה. זה יקרה בקרוב ממש, נסדיר את כל יישובי ההתיישבות הצעירה, אנחנו מחויבים לזה".