נקבע מועד הלווייתו של הרב בעדני | במערכת הפוליטית סופדים

הלך לעולמו ראש מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס והוא בן 95. ראש הממשלה נתניהו והנשיא הרצוג ספדו לרב | הלווייתו: בשעה 13:00 בבני ברק, צפויים שיבושים נרחבים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 11/01/23 08:59 יח בטבת התשפג

נקבע מועד הלווייתו של הרב בעדני | במערכת הפוליטית סופדים
הרב בעדני , צילום: יעקב כהן

אבל בציבור החרדי: לאחר שבועות בהם היה מאושפז במצב קשה בבית החולים, הלך לעולמו הבוקר (ד') הרב שמעון בעדני, ראש מועצת חכמי התורה של ש"ס. הרב בעדני, בן 95 עמד בראש מועצת חכמי התורה מאז מאז פטירתו של הרב שלום כהן. הרב בעדני, ממקימי מפלגת ש"ס עמד בראש כולל "תורה וחיים" בבני ברק.

הלווייתו של זקן חברי מועצת חכמי התורה מרן הגר"ש בעדני זצוק"ל תערך היום (ד') בשעה 13:00 ברחבת כולל תורה וחיים, רח' רבי עקיבא 133 בני ברק. הרב בעדני ייטמן לצד רעייתו בבית החיים פוניבז' בבני ברק , אלפים צפויים ללוות את הרב בדרכו האחרונה. 

שינויים בהדרי התנועה וחסימות כבישים: הנחיות המשטרה

בהתאם להנחיות משטרת ישראל וחסימות הצירים בשל הלוויה, יחולו שינויים במסלולי הקווים העירוניים והבין-עירוניים לבני ברק. הכניסה לאזורי הלוויה תותר להיסעים פרטיים בלבד.

על פי ההנחיות, החל מהשעה 11:00, הקווים הבין-עירוניים לבני ברק יעצרו בכביש 4 בתחנת גבעת שמואל, וימשיכו ויסיימו את מסלולם בקניון איילון בציר ז'בוטינסקי, או במסוף אלוף שדה, בהתאם למסלול הקו. כמו כן, צפויים שינויים במסלולי הקווים העירוניים בעיר בני ברק, בהתאם לחסימות המשטרה. 

בשל עומסי התנועה הצפויים באזור בני ברק והסביבה, ייתכנו שינויים בלוחות הזמנים של האוטובוסים. ציבור הנוסעים מתבקש להתאזר בסבלנות ולהתעדכן באופן שוטף בשינויים באמצעות מוקד המידע של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית *8787 ומוקדי המידע של המפעילים.

נתניהו ספד לרב: "לא תהילה חיפש הרב בעדני"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לרב: "בלב דואב קיבלתי את הבשורה המרה על פטירתו של הרב שמעון בעדני זצ"ל – תלמיד חכם עצום ומנהיג רוחני של רבבות בית ישראל. הרב בעדני, ששימש כנשיא מועצת חכמי התורה של הציבור הספרדי בארץ ובעולם, התאפיין כל ימיו בתכונת ההתמדה. מגיל צעיר הוא שקד על תלמודו, נתן שיעורים, הוביל ישיבות ושאף להחזיר את עטרת יהדות ספרד לתפארתה. תרומתו לפריחת עולם התורה בדורנו בולטת וחשובה".

הרב בעדני עם הרב עובדיה יוסף

הרב בעדני עם הרב עובדיה יוסף צילום: יעקב כהן

"לא תהילה חיפש הרב בעדני, וגם לא את אור הזרקורים. הוא הפיץ תורה ברבים בשקידה כבירה ובענווה מופלגת. מביתו החם בבני ברק הוא יצא מדי יום לישיבת 'תורה וחיים', שאת רבניה ותלמידיה טיפח באדיקות. אהבת ישראל שפיעמה ברב בעדני תוסיף לשרות בתוכנו. אני מוסר את תנחומיי העמוקים למשפחתו ולכל מוקיריו. יהי זכרו ברוך".

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לזקן מועצת חכמי התורה, הרב שמעון בעדני ז"ל שהלך לעולמו:  "פטירתו של הרב הגאון שמעון בעדני היא אובדן עצום לעולם התורה. תמיד אזכור את פגישותינו, ואת דאגתו העמוקה לכלל החברה הישראלית. לצד גדלותו התורנית והאמונית, וענוותנותו הרבה, הנהגתו הרוחנית הייחודית הייתה מחוברת הן למסורת ישראל השורשית, והן לציבור שומעי לקחו, לעם ולמדינה. אני שולח תנחומים למשפחתו ולתלמידיו הרבים".

רבים בקשת הפוליטית מספידים את הרב: