לאחר 3 שבועות: האישה שנפצעה קשה בהפגנה בירושלים שוחררה לביתה

בית החולים שערי צדק עדכן כי מירל דז'לובסקי, שנפצעה באורח קשה מפח בוער שדורדר לעברה במהלך הפגנת חרדים בירושלים, תשוחרר לביתה לאחר שלושה שבועות של אשפוז וטיפול

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 10/01/23 11:19 יז בטבת התשפג

לאחר 3 שבועות: האישה שנפצעה קשה בהפגנה בירושלים שוחררה לביתה
בית החולים שערי צדק, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בית החולים שערי צדק הודיע היום (ג') כי מירל דז'לובסקי, שנפצעה באורח קשה מפח בוער שדורדר לעברה במהלך הפגנה ברחוב יחזקאל בירושלים תשתחרר מהמרכז הרפואי במהלך היום לאחר שלושה שבועות של אשפוז וטיפול .

כזכור, מירל, אם ל-11 ילדים, יצאה מביתה בערב יום חמישי לקניות לשבת וחלפה בסמוך לרחוב יחזקאל בירושלים שם אירעו הפרות סדר. במהלך ההפגנה, פח בוער פגע בעוצמה במרכז החזה של דז'לובסקי. בעקבות המכה היא התמוטטה על המדרכה ופונתה במצב קשה מאוד ליחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק כשהיא סובלת מפגיעה ריאתית דו צדדית קשהלאחר שהתייצב מצבה היא הועברה לאשפוז ממושך ביחידה לטיפול נמרץ בראשות פרופ' פיליפ לוין.

צילום: דוברות המשטרה

ד״ר אלון שורץ, מנהל יחידת הטראומה ברך את מירל במעמד השחרור ואמר: ״הרצון של מירל להיאבק על חיה עבור ילדיה, על אף הפציעה הקשה וכוח הרצון האדיר שלה לצד הטיפול הממוקד העמידו אותה על שתי רגליה. אני מאחל לה הרבה בריאות בהמשך הדרך״.

מירל ובני משפחתה הודו לצוות של בית החולים שערי צדק: "אנו מלאי שבח והודיה לה' יתברך, על כל חסדיו הגלויים והסמויים שליוו אותנו בשבועות האחרונים מאז נפצעה מירי באופן קשה ועד היום המאושר של שחרורה מבית החולים. הטוב כי לא כלו רחמיו והמרחם כי לא תמו חסדיו".

צילום: דוברות המשטרה

חבלה והצתה: כתב אישום נגד הצעירים שדרדרו פח בוער

בתוך כך, פרקליטות מחוז ירושלים פלילי הגישה אתמול לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד מאיר קצב (22) וקטין כבן 16, תושבי אלעד וירושלים, אשר היו מעורבים בהצתת פח אשפה, דרדורו ופגעו במירל.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות יפעת פנחסי-נבו, לפני כחודש, במסגרת הפרות סדר ברחוב יחזקאל בירושלים, החליטו הנאשמים ואחרים נוספים להצית פח אשפה ולחסום באמצעותו את הרחוב. בשעות הערב הגיעו הנאשמים ואחרים לפח האשפה, הציתו אותו ודחפו אותו בחוזקה ומזוויות שונות על מנת להזיזו ממקומו ולהניע אותו למרכז הכביש. אז הדרדר פח האשפה הבוער לכיוון הכביש המשופע כלפי מטה והחלק הפינתי שבו פגע בעוצמה במרכז החזה של תושבת שעברה באזור.