8 שנים אחרי: נעצר חשוד ברצח אישה ב-2015

משטרת ישראל עצרה תושב תל אביב בן 31 בחשד למעורבות במותה של ליאורה חיות בינואר 2015, שנספתה בשריפה בדירתה בתל אביב

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/01/23 10:17 יז בטבת התשפג

8 שנים אחרי: נעצר חשוד ברצח אישה ב-2015
אילוסטרציה, צילום: דוברות המשטרה

משטרת ישראל מנהלת חקירה לבירור נסיבות מותה של ליאורה חיות שנמצאה ללא רוח חיים בדירתה שעלתה באש בינואר 2015 בתל אביב. זכות בדיקת DNA, עצרו אתמול (ב') חוקרי היחידה לפשעים (יל"פ) במרחב איילון, תושב תל אביב בן 31, לחקירה בחשד למעורבות באירוע. 

מעצרו של החשוד הוארך בבית המשפט השלום בתל אביב עד לתאריך 15.1.23. לבקשת סנגורו של החשוד, אסר בבית משפט השלום את פרסום שמו וכל פרט העלול לזהות אותו.החקירה נמשכת.

"מדובר בחשד סביר שהוא ראשוני בלבד אף כי מדובר בחשד משמעותי"

שופט בית המשפט השלום, אור ראובן ממון, שהאריך את מעצרו של החשוד ציין כי מעיון בתיק החקירה עולה כי "קיים חשד סביר כנגד החשוד לביצוע העבירות המיוחסות לו ואולם מדובר בחשד סביר שהוא ראשוני בלבד אף כי מדובר בחשד משמעותי. עוצמת החשד די בה לעת הזו. אציין שבתיק זה נחקרו גם חשודים בעבר. חלקם גם היו עצורים תקופות מסוימות ובסופו של יום הליכים נגדם לא הבשילו לכדי כתב אישום".

זירת הרצח

אילוסטרציה צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ליאורה חיות, בת ה-42 במותה, התגוררה בדירת סטודיו בה העבירה סדנאות פיסול ויצירה. ב-10 לינואר 2015 היא נמצאה ללא רוח חיים על ידי כבאים שבאו לכבות את השריפה בדירתה. עם מציאת גופתה, שוטרי מרחב יפתח פתחו בחקירה. הגופה הועברה לנתיחה במכון לרפואה משפטית כדי לבחון את נסיבות המוות.