מתן כהנא בביקורת על גנץ: "נזהר מהביטויים האלה"

חבר הכנסת מהמחנה הממלכתי התייחס לדבריו של יו"ר מפלגתו נגד הממשלה בישיבת הסיעה: "צריכים לכבד את החלטת הבוחר ואוי ואבוי לנו אם נגרר לסיטואציה של מלחמת אזרחים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/01/23 08:56 יז בטבת התשפג

מתן כהנא בביקורת על גנץ: "נזהר מהביטויים האלה"
יתנצל?, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ האשים אתמול (ב') בישיבת הסיעה את ראש הממשלה, בנימין נתניהו האשים באחריות למלחמת האחים ואמר כי  "זה הזמן לצאת בהמונים ולהפגין, הגיע העת להרעיד את המדינה". בראיון לרדיו 103FM, חבר הכנסת מתן כהנא התייחס לאמירתו של יו"ר מפגלתו ואמר כי הוא היה נזהר ולא היה מתשמש בביטויים האלה.

"אני נזהר מהביטויים של מלחמת אזרחים, חס ושלום. אנחנו הראשונים שקוראים להימנע מהדברים האלה. 10 דקות אחרי שנתניהו הושבע כראש ממשלה, אני כבר תליתי את התמונה שלו בלשכה שלי בכנסת כי ראש ממשלה יש רק אחד, אנחנו צריכים לכבד את החלטת הבוחר ואוי ואבוי לנו אם נגרר לסיטואציה של מלחמת אזרחים, אני לא נותן ציונים להתבטאויות של אף אחד, אסור לנו בכלל להתקרב למקומות האלה", אמר כהנא.

גנץ

גנץ צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על הרפורמה במערכת המשפט של יריב לוין: מתכוון להוביל פה מהפכה שלטונית

בראיון, התייחס כהנא לרפורמה במערכת של יריב לוין ואמר כי הוא רוצה לבצע שינוי משטרי. "מה שאנחנו רואים פה עכשיו זה בפירוש ניסיון לעשות שינוי משטרי, יש פה מצב לא תקין בעיניי, עודף כוח בולט לבית המשפט העליון ואת הדבר הזה צריך לתקן. אבל מה שיריב לוין כבוד שר המשפטים מתכוון להוביל פה זה בפירוש מהפכה שלטונית, לקחת את כל הכוח הזה ולהעביר את זה לצד השני, לכנסת והממשלה. הדבר הזה לא חכם ולא נכון, יש פה הזדמנות טובה לעשות איזונים בין מערכות השלטון".

יריב לוין

יריב לוין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד הוסיף ואמר כי  "הדבר הזה לא מוצלח. מה שיקרה בסוף זה בדיוק מה שקורה עכשיו עם רפורמת הכשרות שלי. מגיע הצד השני ושפוט מבטל את הכול וחבל. זה גם מה שיקרה עכשיו לרפורמה של שר המשפטים, יש שם דברים חשובים. כל אחד מהנושאים האלה זה נושאים שאני חושב שצריך לטפל בהם, אבל אם זה יטופל כמו שלוין עושה אחר כך השלטון יתחלף ויבטלו את הכול".