עם תמיכה מהאופוזיציה: תקנות יו"ש עברו בקריאה ראשונה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק להארכת תוקפן של תקנות שעת חירום, יהודה והשומרון – שיפוט בעבירות ועזרה משפטית | 58 חברי כנסת תמכו בהצעה לעומת 13 חברי כנסת שהתנגדו

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 10/01/23 07:58 יז בטבת התשפג

עם תמיכה מהאופוזיציה: תקנות יו"ש עברו בקריאה ראשונה
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מליאת הכנסת אישרה הלילה (בין שני לשלישי) בקריאה ראשונה את הצעת חוק להארכת תוקפן של תקנות שעת חירום, יהודה והשומרון – שיפוט בעבירות ועזרה משפטית, התשפ"ג-2023. 58 חברי כנסת תמכו בהצעה לעומת 13 חברי כנסת שהתנגדו, והיא תועבר לוועדת החוץ והביטחון להכנתה לקריאה שנייה ושלישית.

לוין: "חזרנו לחזק את ההתיישבות", סער: "אנחנו לא אופוזיציה למדינה"

לפני תחילת ההצבעה, שר המשפטים, יריב לוין, הציג את הצעת החוק: "אפשר לקרוא לחוק הזה - החוק לפיזור הכנסת ה-24. זאת הצעת החוק הממשלתית הראשונה שאנחנו מביאים והיא מצביעה על ההבדל בין הממשלה שהיתה כאן קודם, ושנשענה על תמיכה של מפלגה אחת לפחות שרצתה לפגוע במפעל ההתיישבות ביו"ש. בממשלה הזאת הדברים אחרים - חזרנו לאמונה בזכותנו על ארץ ישראל כולה, וחזרנו לחזק את ההתיישבות. בממשלה הזאת אין קושי לגייס את הרוב הדרוש להעברת ההצעה".

צילום: פלאש 90

גם חבר הכנסת מהמחנה הממלכתי, גדעון סער נאם ואמר כי "אנחנו נתמוך בחוק. מה שקרה בקדנציה הקודמת היה לא נכון מצד האופוזיציה שפעלה בניגוד לאינטרס הלאומי כשהפילה את החוק. אנחנו אופוזיציה לממשלה אבל לא אופוזיציה למדינה ולאינטרסים החיוניים שלה".

אחרי שהצביעו בעד בממשלה הקודמת: העבודה תתנגד לתקנות יו"ש

אמש (ב') סיעת העבודה הודיעה כי כל חברי הכנסת צפויים להצביע נגד הצעת החוק להארכת תקנות יו"ש במליאת הכנסת לאחר שבממשלה הקודמת סיעת העבודה הצביעה בעד,אך הדבר הביא להפלת הממשלה. לטענתם, התקנות האלה הן "תקנות סיפוח שמנוגדות לציונות".

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

"הממשלה הנוכחית חותרת לקדם את החזון המשיחי של סמוטריץ ובן גביר ומסכנת את קיומה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית.בניגוד לממשלות קודמות, שהבינו שמדובר בהסדר זמני בדרך לפתרון מדיני, בהרכב הממשלה הנוכחי כשהמנהל האזרחי משועבד לסמוטריץ', התקנות האלה הן תקנות סיפוח שמנוגדות לציונות. הן ההפך מביטחון, ויאפשרו לסמוטריץ' לממש ולהוציא אל הפועל את תכניותיו הלאומניות, המשיחיות והמסוכנות", נמסר מטעם סיעת העבודה.

"קוראים לשאר סיעות האופוזיציה לא להצביע יחד עם הקואליציה המסוכנת הזאת"

עוד הוסיפו וכתבו כי "מפלגת העבודה מסרבת לשתף פעולה עם נתניהו, שבניסיונו להימלט ממשפט מאפשר לסמוטריץ' להוביל את ישראל לאבדון הסיפוח .סיעת העבודה קוראת לשאר סיעות האופוזיציה לא להצביע יחד עם הקואליציה המסוכנת הזאת. מפלגת העבודה תלחם בקואליציה המסוכנת הזאת, ותתנגד נחרצות לכל צעד שיוביל את מדינת ישראל להיות מדינה דו לאומית. נמשיך להיאבק על החזון הציוני לבית בטוח לעם היהודי".