אחרי שהצביעו בעד בממשלה הקודמת: העבודה תתנגד לתקנות יו"ש

סיעת העבודה הודיעה כי היא תצביע נגד תקנות יהודה ושומרון: "צעדים שפוגעים בביטחון ישראל ויובילו אותנו למדינה דו-לאומית, לפי חזון סמוטריץ' ושותפיו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/01/23 22:07 טז בטבת התשפג

אחרי שהצביעו בעד בממשלה הקודמת: העבודה תתנגד לתקנות יו"ש
צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

תקנות יהודה ושומרון חוזרות בקרוב לכנסת אחרי שהביאו להפלתה של הממשלה הקודמת, שכן שסיעות האופוזיציה הקודמת הצביעו נגד וסיעות הקואליציה הקודמת, לרבות סיעת העבודה, הצביעו בעד. הערב (ב')  סיעת העבודה הודיעה כי כל חברי הכנסת צפויים להצביע נגד בהצבעה שתתקיים הלילה במליאת הכנסת. 

בהודעה נכתב כי "הממשלה הנוכחית חותרת לקדם את החזון המשיחי של סמוטריץ ובן גביר ומסכנת את קיומה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית.בניגוד לממשלות קודמות, שהבינו שמדובר בהסדר זמני בדרך לפתרון מדיני, בהרכב הממשלה הנוכחי כשהמנהל האזרחי משועבד לסמוטריץ', התקנות האלה הן תקנות סיפוח שמנוגדות לציונות. הן ההפך מביטחון, ויאפשרו לסמוטריץ' לממש ולהוציא אל הפועל את תכניותיו הלאומניות, המשיחיות והמסוכנות".

יהודה ושומרון. אילוסטרציה

יהודה ושומרון. אילוסטרציה צילום: shutterstock

"קוראים לשאר סיעות האופוזיציה לא להצביע יחד עם הקואליציה המסוכנת הזאת"

עוד הוסיפו וכתבו כי "מפלגת העבודה מסרבת לשתף פעולה עם נתניהו, שבניסיונו להימלט ממשפט מאפשר לסמוטריץ' להוביל את ישראל לאבדון הסיפוח .סיעת העבודה קוראת לשאר סיעות האופוזיציה לא להצביע יחד עם הקואליציה המסוכנת הזאת. מפלגת העבודה תלחם בקואליציה המסוכנת הזאת, ותתנגד נחרצות לכל צעד שיוביל את מדינת ישראל להיות מדינה דו לאומית. נמשיך להיאבק על החזון הציוני לבית בטוח לעם היהודי".

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ אמר בישיבת סיעתו תצביע בעד התקנות. "אנו ממשיכים להיות עקביים מהקואליציה הקודמת שממשיכים להיות עקביים בהצבעות, גם עכשיו כשהם באופוזיציה", אמר יו"ר המחנה הממלכתי.