"מפלגת העבודה לא בתקופה הכי טובה שהייתה"

חבר הכנסת לשעבר מהעבודה רם שפע מודע למצב הקשה של מפלגתו, ואומר כי יש צורך בתחקיר בנושא: "ירידה לשטח עם בחירות פנימיות ואז בחירות להנהגה - לא עם עריפת ראשים" | על האופוזיציה: "עושים בעיניי טעות, והיא להגיע להסכמות כמעט בכל נושא"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 21/12/22 08:39 כז בכסלו התשפג

"מפלגת העבודה לא בתקופה הכי טובה שהייתה"
חבר הכנסת לשעבר רם שפע, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מפלגת העבודה זכתה בבחירות האחרונות בארבעה מושבים בלבד בכנסת ה-25, ולמרות השבועות שחלפו מאז שהמפלגה עברה אך בקושי את אחוז החסימה, אנשיה מנסים להפיק לקחים. רם שפע, חבר הכנסת לשעבר, מספר חמש במפלגה, אמר הבוקר (ד') כי צריך לקיים תחקיר מעמיק בנושא. 

"לא עם עריפת ראשים"

"מפלגת העבודה היא לא בתקופה הכי טובה שהייתה", הודה שפע במהלך ראיון בגל"צ. "צריך להיות תחקיר מעמיק, ירידה לשטח עם בחירות פנימיות ואז בחירות להנהגה - לא עם עריפת ראשים אלא כמפלגה שמכבדת את עצמה".

שפע ביקר את חברי האופוזיציה בראשות ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד: "המאבק הוא נגד המהלכים הקיצוניים של הקואליציה המסתמנת. חברי האופוזיציה נלחמים בוועדות, אבל עושים בעיניי טעות, והיא להגיע להסכמות כמעט בכל נושא. המסר לציבור - 'מקבלים את המהלכים הדורסניים שלהם'".

"להילחם בכל פעולה של הממשלה הזאת"

לדבריו של שפע, בכנסת לא נאבקים לבד אלא ישנו צורך להוביל את המאבק, "וכשאתה מוביל קו שבו אתה מתפשר אתה מעביר מסר לכל הציבור. איזה מסר אנחנו מקבלים? איזה מסר מקבל מי שצופה בטלוויזיה או מאזין לרדיו? ולכן אני מקווה שיעשו שינוי כיוון מאוד משמעותי ומהיר ויבינו שיש להם צורך להילחם בכל פעולה של הממשלה הזאת". 

על המחלוקות בתוך האופוזיציה אמר: "מותר להעביר ביקורת, אנחנו ביחד, אנחנו נלחמים ביחד מתוך הכנסת ומחוץ לה. אבל אי אפשר להגיע להגיע להסכמות, לדעתי פעם שלישית ברץ בעשרת הימים האחרונים, ולחשוב שאתה תנצח ככה את המלחמה. ככה אין סיכוי והמלחמה שלנו היא לא פחות ולא יותר - על עתיד המשטר שלנו, על העתיד הדמוקרטי שלנו"