"אני אשרוף אותו בצמיג של משאית ואני אראה לך איך הוא סובל"

פרקליטות מחוז דרום פלילי הגישה לבית המשפט המחוזי באר שבע כתב אישום נגד חמישה תושבי הפזורה הבדואית בנגב לאחר שחטפו תושב אילת במטרה לסחוט כספים ממשפחתו

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/01/23 18:50 טז בטבת התשפג

"אני אשרוף אותו בצמיג של משאית ואני אראה לך איך הוא סובל"
צילום: shutterstock

פרקליטות מחוז דרום פלילי הגישה היום (ב') לבית המשפט המחוזי באר שבע כתב אישום נגד חמישה תושבי הפזורה הבדואית בנגב זאת לאחר שחטפו תושב אילת במטרה לסחוט כספים. על פי כתב האישום שהגיש עורך הדין, עמית גינת, בין הנאשמים למתלונן הייתה הכרות מוקדמת, על רקע מגוריהם בעיר אילת. במועד שאינו ידוע, קשרו כלל הנאשמים קשר לחטוף את המתלונן ולסחוט באיומים את משפחתו.

לשם כך, במהלך דצמבר עצר אחד הנאשמים את רכבו בסמוך למתלונן, ולאחר שטען בפניו שהוא רוצה לשוחח עמו, המתלונן עלה לרכבו. בשלב מסוים הצטרפו לנסיעה עוד שניים מהנאשמים והחלו להכות את המתלונן תוך שהם מצמידים סכין לגרונו.

"אני ארצח אותך ואף אחד לא ידע עלייך"

חרף ניסיונותיו לברוח מהרכב הנאשמים המשיכו בנסיעתם, ובהגיעם ליער הממוקם באזור, הוציאו אותו מהרכב ואחד הנאשמים דקר אותו בגפיו באמצעות הסכין. בשלב זה אחד הנאשמים הגיע למקום והורה למתלונן לעלות חזרה לרכב תוך שהוא מאיים עליו באומרו: "אל תדבר", "אני ארצח אותך ואף אחד לא ידע עלייך, רק אלוהים".

בדואים אחרי גניבת תחמושת מצאלים

בדואים אחרי גניבת תחמושת מצאלים צילום: תנועת רגבים

חרף ניסיונותיו להימלט מהמקום, הנאשמים כיסו את עיניו והכניסו אותו בכוח לאחד הרכבים, בעוד אחד מהם נוטל מכיסו 2,000 שקלים. במקביל, אדם נוסף יצר קשר עם אחיו של המתלונן, ואיים עליו שבמידה ולא יעביר אליהם כספים המתלונן ימצא את מותו. בהמשך לאמור, במהלך הנסיעה, המשיכו שניים מהנאשמים להכות את המתלונן ואיימו עליו באמצעות חפץ שנחזה להיות נשק.

"אני אשרוף לך אותו בצמיג של משאית ואני אראה לך אותו איך הוא סובל"

בהגיעם לאזור הנגב, שלושה מהנאשמים הכניסו את המתלונן לתוך בית, שם אחד הנאשמים ועוד מספר אנשים נוספים הכו את המתלונן ואיימו עליו שאם הוא או אחיו יפנו למשטרה הם ירצחו את משפחתו. בהמשך הועבר המתלונן לבית אחר באזור הנגב.

הפזורה הבדואית בנגב | בקרוב תחל התכנית האסטרטגית

הפזורה הבדואית בנגב |  צילום: הדס פרוש, פלאש 90

במהלך אותו לילה אחד הנאשמים שלח לאחיו של המתלונן הודעות מאיימות, במסגרתן אמר בין היתר כך: "מה נסגר, אתה לא עונה, נשאר רק עוד שעה, תתקשר אלי דחוף, עד השעה 12:00, אח שלך מת, תודיע למשטרה, מלשין, אח שלך, מת, אין גופה, אתה הבא בתור, אח שלך מת". אם עד 12 אתה לא משלם את הכסף אני ארצח לך אותו ותתלונן תעשה מה שאתה רוצה. הנה אח שלך אצלי, כל תזוזה לא במקום אני אשרוף לך אותו בצמיג של משאית ואני אראה לך אותו איך הוא סובל. בקיצור תביא 350 אלף 370 אלף מחר בשעה 12 אם אתה לא רוצה אני אתלה את אח שלך על רמזור ללא צוואר חתוך ראש וירוי כולו חתיכות בדיסק". 

"אנחנו בני 16 שכל העולם ידע, אל תשקרו לנו"

בבוקר שלמחרת שניים מהנאשמים הסיעו את המתלונן לאזור הררי וצילמו סרטון בו הם נראים לצדו ואומרים בין היתר כך: "אנחנו בני 16 שכל העולם ידע, אל תשקרו לנו, תשלמו דינרים (תוך שהוא מצביע על המתלונן), יש לנו 10 שנות ניסיון". סמוך לאחר מכן, יצרו קשר עם אחיו של המתלונן ואיימו עליו שאם לא יעביר לידיהם 270,000 שקלים ירצחו את אחיו. בהמשך הגיעו השניים לנקודת מפגש שתואמה עם שאר הנאשמים, אליה הגיעו גם כוחות משטרה. בשלב זה, חלק מהנאשמים החלו לברוח מהמקום תוך שהם נוהגים בצורה מסוכנת. תוך כדי הבריחה ניסה אחד הנאשמים לדקור את המתלונן בחזהו, דבר שנמנע אך בשל התנגשות ניידת המשטרה ברכב.

בנוסף, לאחר מעצרו ובמהלך חקירותיו איים אחד הנאשמים על השוטרים באומרו בין היתר כך: "אני עוד אבוא אליך.. אני זוכר את הפנים שלך. יגיע הסוף של היהודים אל תחשוב על חמאס אנחנו נפוצץ הכל בארץ אנחנו יותר אנחנו הכוח. אני אפגוש את אשתך אתם חמורים כלבים".

"קיים סיכון ממשי שהמשיבים יחזרו ויבצעו עבירות ויסכנו את המתלונן ואת הציבור"

בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהוגשה במקביל ציין עורך הדין כי: "קיים סיכון ממשי שהמשיבים יחזרו ויבצעו עבירות ויסכנו את המתלונן ואת הציבור. מחומר החקירה עולה כי המתלונן חווה אירוע טראומטי".

לכלל הנאשמים יוחסו עבירות של חטיפה לשם רצח או סחיטה, תקיפה הגורמת חבלה ממשית בנסיבות מחמירות, החזקת סכין שלא כדין, גניבה והפרעה לשוטר. נוסף על כך, לאחד הנאשמים יוחסו עבירות של סיכון חיי אנשים במזיד בנתיב תחבורה, חבלה במזיד ואיומים, וליונס יוחסו עבירות של סיכון חיי אנשים במזיד בנתיב תחבורה, חבלה במזיד, נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף, נהיגה בפסילה ונהיגת רכב ללא פוליסת ביטוח תקפה.