4 שרים התפטרו: אלו חברי הכנסת החדשים

ארבעה חברי כנסת חדשים נכנסו במסגרת החוק הנורווגי: דן אילוז, אריאל קלנר וחוה אתי עטייה מהליכוד וחבר הכנסת לשעבר מיהדות התורה, יצחק פינדרוס

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 09/01/23 18:21 טז בטבת התשפג

4 שרים התפטרו: אלו חברי הכנסת החדשים
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ארבעה חברי כנסת חדשים שנכנסו לכנסת במסגרת החוק הנורווגי לאחר התפטרותם מהכנסת של שרים מסיעתם, הצהירו אמונים הערב (ב') במליאת הכנסת: חבר הכנסת דן אילוז יכהן בסיעת הליכוד במקומו של מיקי זוהר, חברת הכנסת חוה אתי עטייה תכהן בסיעת הליכוד במקומה של עידית סילמן, חבר הכנסת אריאל קלנר יכהן בסיעת הליכוד במקומו של חיים כץ וחבר הכנסת יצחק פינדרוס יכהן בסיעת יהדות התורה במקום יצחק גולדקנופף.

חברי הכנסת החדשים: עטיה, קלנר ואילוז

חברי הכנסת החדשים מהליכוד: עטיה, קלנר ואילוז צילום: : דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'/דני שם טוב

צבי סוכות בדרך לכנסת? זאת התשובה של סמוטריץ'

בעוד כמה מחברי הכנסת המכהנים כשרים בליכוד, ביהדות התורה, בש"ס ובעוצמה יהודית התפטרו, בציונות הדתית עדיין לא החליטו אם הם ישתמשו בחוק זה. הבא בתור להיכנס כחבר כנסת מטעם הציונות הדתית הוא פעיל הימין, צבי סוכות שהגיע בפריימריז למקום ה-5 ונמצא במקום ה-16 ברשימה. 

במהלך ישיבת סיעה, יו"ר הציונות הדתית ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ', נשאל האם הוא מתכוון להשתמש בחוק הנורווגי וענה כי "בעזרת ה' נשתמש בחוק הנורווגי".

צילום: הציונות הדתית

צבי סוכות: "אכנס לכנסת בתקופה הקרובה"

כאמור, הבא בתור להיכנס כחבר כנסת מטעם הציונות הדתית הוא פעיל הימין צבי סוכות, שנפגש היום עם סמוטריץ'. לאחר הפגישה אמר כי  "מעדכן שהייתה לי עכשיו פגישה מצויינת עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. בצלאל עדכן שהוא מתכנן לממש את החוק הנורווגי ובע"ה אכנס לכנסת בתקופה הקרובה. תודה לכל התומכים. נעבוד בע"ה יחד עם כל השותפים שלנו למפלגה ונעשה המון טוב לעם ישראל ולמדינת ישראל. מעריך מאוד".