בוגר ישיבה שנפסל לכהן כמפכ"ל: זה מנכ"ל הכנסת החדש

אמיר אוחנה החליט למנות את ניצב בדימוס משה צ'יקו אדרי לתפקיד מנכ"ל הכנסת: "מביא עמו ניסיון ניהולי עשיר אותו צבר במגוון רחב של תפקידים"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 09/01/23 16:02 טז בטבת התשפג

בוגר ישיבה שנפסל לכהן כמפכ"ל: זה מנכ"ל הכנסת החדש
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו״ר הכנסת, חבר הכנסת אמיר אוחנה הודיע כי הוא על החליט למנות את ניצב (בדימוס) משה (צ׳יקו) אדרי לתפקיד מנכ״ל הכנסת. אדרי, כיהן כמנכ"ל המשרד לביטחון פנים וקודם לכן שימש כמפקד מחוזות במשטרה, בין היתר כמפקד מחוז ירושלים וכמפקד מחוז תל אביב. מינויו למנכ"ל כפוף לאישור ועדת הכספים בראשותו של יו״ר הוועדה, חבר הכנסת משה גפני.

בוגר ישיבת פרחי אהרון ומועמד לתפקיד המפכ"ל

אדרי, בן 55 ומתגורר בכפר אורנים, נשוי ואב לשלושה. הוא בעל תואר ראשון בלימודי ארץ ישראל ותואר שני בלימודי מזרח תיכון. אדרי נולד בחיפה ולמד בישיבת פרחי אהרון בקריית שמואל. בצה"ל שימש כסגן מפקד סיירת גולני ולחם במבצע "כחול וחום". 

צילום: ללא

לאחר שירותו הצבאי, אותו סיים כסגן מפקד סיירת גולני, התגייס למשטרת ישראל בה שירת את ביטחון המדינה 28 שנים וכיהן בתפקידי שטח, ניהול וקצונה בכירים כגון: ראש אגף התנועה, מזכיר ביטחוני וראש המטה המבצעי לשר הבט"פ, מפקד מחוז ירושלים ומפקד מחוז תל אביב.  לאחר שפשט את המדים, אדרי מונה למנכ״ל המשרד לביטחון הפנים וכיהן בתפקיד בין השנים 2021-2018. כמו כן, השר לביטחון פנים לשעבר, גלעד ארדן המליץ למנותו למפכ"ל, אך מועמדו נפסלה בשל התנהגות לא הולמת. 

אוחנה: "אדם עתיר זכויות ששירת את מדינת ישראל במשך כשלושה עשורים"

יו״ר הכנסת ח״כ אמיר אוחנה: ״ניצב (בדימוס) משה (צ׳יקו) אדרי הוא אדם עתיר זכויות ששירת את מדינת ישראל וביטחונה במשך כשלושה עשורים. הוא מביא עמו ניסיון ניהולי עשיר אותו צבר במגוון רחב של תפקידים, ורקע משמעותי בהובלת פרויקטים ובתהליכים מורכבים הנוגעים לעבודת הכנסת והממשלה. כישוריו, נסיונו והבנתו בתחום יסייעו רבות לעבודתה השוטפת של הכנסת ולהצלחתה. אני מודה לצ׳יקו שנענה בפעם הרביעית בחייו להיקרא לדגל שירות המדינה ומאחל לו הצלחה רבה״. 

 

מנכ״ל הכנסת המיועד, ניצב (בדימוס) משה (צ׳יקו) אדרי אמר עם מיניו כי ״אני מודה ליו״ר הכנסת ח״כ אמיר אוחנה על האמון שנתן בי. כמי שהקדיש את כל חייו לשירות המדינה זו זכותה גדולה עבורי לשרת אותה כעת ברשות המחוקקת. יחד עם ראשי האגפים, עובדות ועובדי הכנסת המסורים נפעל להצלחתו של בית המחוקקים למען אזרחי ישראל כולם״