צבי סוכות בדרך לכנסת? זאת התשובה של סמוטריץ

במהלך ישיבת סיעה, אמר יו"ר הציונות הדתית ושר האוצר כי הוא מתכוון להשתמש בחוק הנורווגי | צבי סוכות נפגש עם סמוטריץ': "אכנס לכנסת בתקופה הקרובה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי 09/01/23 15:36 טז בטבת התשפג

צבי סוכות בדרך לכנסת? זאת התשובה של סמוטריץ
צבי סוכות, צילום: ללא

צבי סוכות בדרך לכנסת? שרי הממשלה החדשים נכנסו בשבוע שעבר באופן רשמי למשרדי הממשלה והתחילו לעבוד כשרים, אחרי שהות באופוזיציה. במקביל נפתחה בעבורם האפשרות להתפטר מהכנסת במסגרת החוק הנורווגי וכך יכנסו נציגים נוספים מהמשך הרשימה לכנסת. בעוד כמה מחברי הכנסת המכהנים כשרים בליכוד, ביהדות התורה, בש"ס ובעוצמה יהודית התפטרו, בציונות הדתית עדיין לא החליטו אם הם ישתמשו בחוק זה.

הבא בתור להיכנס כחבר כנסת מטעם הציונות הדתית הוא פעיל הימין צבי סוכות שהגיע בפריימריז  למקום ה-5 ונמצא במקום ה-16 ברשימה. במהלך ישיבת סיעה, יו"ר הציונות הדתית ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ', נשאל האם הוא מתכוון להשתמש בחוק הנורווגי וענה כי "בעזרת ה' נשתמש בחוק הנורווגי".

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

 צבי סוכות: "אכנס לכנסת בתקופה הקרובה"

כאמור, הבא בתור להיכנס כחבר כנסת מטעם הציונות הדתית הוא פעיל הימין צבי סוכות, שנפגש היום עם סמוטריץ'. לאחר הפגישה אמר כי  "מעדכן שהייתה לי עכשיו פגישה מצויינת עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. בצלאל עדכן שהוא מתכנן לממש את החוק הנורווגי ובע"ה אכנס לכנסת בתקופה הקרובה. תודה לכל התומכים. נעבוד בע"ה יחד עם כל השותפים שלנו למפלגה ונעשה המון טוב לעם ישראל ולמדינת ישראל. מעריך מאוד".

פעיל הימין ייכנס לכנסת? סמוטריץ' עדיין מתלבט

כאמור, סוכות קיבל הבטחה מסמוטריץ' כי ייכנס לכנסת במסגרת החוק הנורווגי, זאת לאחר שיו"ר הציונות הדתית שריין שני חברי כנסת ברשימה לכנסת שדחקו את סוכות לאחור (אוהד טל ומשה סולומון) אבל למרות ההבטחה סמוטריץ' עדיין לא החליט אם להכניס את סוכות לכנסת במסגרת החוק הנורווגי. בינתיים במפלגות אחרות החלו שרים להתפטר במסגרת החוק הנורווגי. 

צילום: הציונות הדתית

סוכות הוא פעיל ימין מוכר, תושב היישוב יצהר נשוי לחיה ואב ל-5 בנות. בעקבות תכנית ההתנתקות עזב את העולם החרדי והצטרף לנוער הגבעות, ולקח חלק בלא מעט מאבקים של ההתיישבות. "נקראתי לדגל להיות חלק מנבחרת המובילה את הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' ולהמשיך את מורשת דור המייסדים של תנועת ההתיישבות", מסר סוכות כשהודיע על הצטרפותו לציונות הדתית.