המינויים במשרדים החדשים: שר לשעבר בליכוד קיבל תפקיד בכיר

שר הביטחון יואב גלנט הודיע על מינויו של השר לשעבר יובל שטייניץ, ליושב ראש 'רפאל'. הוא יחליף בתפקיד את עוזי לנדאו אחרי שש שנים בתפקיד. שטייניץ היה חבר הקבינט הביטחוני במשך 12 שנים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 09/01/23 14:37 טז בטבת התשפג

המינויים במשרדים החדשים: שר לשעבר בליכוד קיבל תפקיד בכיר
יובל שטייניץ, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מינוי נוסף: שר הביטחון יואב גלנט החליט היום (ב'), למנות את השר לשעבר ד"ר יובל שטייניץ לתפקיד יושב ראש רפאל. שטייניץ יחליף בתפקידו את היו"ר היוצא עוזי לנדאו, המסיים קדנציה של שש שנים בתפקיד. המינוי יכנס לתוקף לאחר אישור הועדה לבדיקת מינויים ברשות החברות הממשלתיות.

יובל שטייניץ, כיהן כחבר כנסת וכשר בממשלות ישראל במשך 23 שנים, ומילא שורת תפקידים בכירים, ביניהם: שר האוצר, שר למודיעין ואסטרטגיה ושר האנרגיה. שטייניץ כיהן כחבר בקבינט המדיני ביטחוני במשך 12 שנים ובמשך שמונה שנים היה השר האחראי על הוועדה לאנרגיה אטומית. בכנסת כיהן, בין השאר, כיו"ר ועדת החוץ והביטחון, כיו"ר ועדת המשנה למודיעין וכיו"ר ועדת המשנה לתפיסת הביטחון ובניין הכוח של צה"ל.

שר החינוך יואב גלנט

שר החינוך יואב גלנט צילום: פלאש 90

בליכוד הציעו לשטייניץ לחזור, הוא סירב

כזכור, על פי דיווח של עמית סגל, במהלך המשא ומתן הקואליציוני, הציעו בליכוד לשטייניץ לשוב לזירה הפוליטית ולהתמנות כשר בממשלה. על פי הדיווח שטייניץ סירב לבקשה ולא מעוניין לשוב לזירה הפוליטית. מטרת ההצעה לשטייניץ הייתה להשיבו לשולחן הממשלה ואף לחברות בקבינט הביטחוני, דבר שעשה שטייניץ בעבר וקיבל שבחים רבים על תפקודו בקבינט. עתה הוא יכהן בתפקיד ביטחוני אחר ויוביל את החברה הביטחונית רפאל.