נחשים בגרביים: ניסה להבריח זוחלים מאירופה ונתפס על חם בנתב"ג

צעיר שחזר מהונגריה, נתפס בשדה התעופה כשבתרמילו מוחבאים מספר זוחלים שאסורים בכניסה לישראל. הדבר עלול להזיק לבריאות ולשנות את המאזן בטבע הישראלי | כנגד החשוד יפתחו הליכים משפטיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/01/23 11:58 טז בטבת התשפג

נחשים בגרביים: ניסה להבריח זוחלים מאירופה ונתפס על חם בנתב"ג
אחד הנחשים שנתפסו, צילום: משרד החקלאות

נתפס על חם: צעיר ישראלי כבן עשרים הגיע לנמל תעופה הבן גוריון כשבתיקו מוחבאים שלושה לטאות ושני נחשים שהביא איתו מהונגריה. פעילות אכיפה משולבת של משרד החקלאות, מנהל המכס, רשות הטבע והגנים ויחידת המודיעין של מג"ב, הובילה לתפיסתו. האכיפה בוצעה לפני מספר ימים עת הצעיר נתפס על ידי בודקי בית מכס אולם הנוסעים נתב"ג והותרה לפרסום עתה משיקולי מידע מודיעיני.

צפו בתפיסת הזוחלים בנתב"ג:

נחשים ולטאות בתוך גרביים בתיק

בסרטונים מפעילות האכיפה ניתן לראות כיצד חיות הבר הוסלקו בתוך התיק, בתוך קופסת פלסטיק, שקיות, נייר כסף ואף גרביים. לפי תקנות הייבוא, כל בעל חיים המיובא ארצה חייב בהצגת רישיון ייבוא מטעם השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ותעודת בריאות מאת רופא וטרינר ממשלתי בארץ המוצא המעיד כי בעלי החיים בריאים ועומדים בדרישות היבוא של מדינת ישראל.

בנוסף, היות שמדובר בחיות בר, הרי שנדרש היתר רשמי מראש לכל ייבוא, סחר והחזקה של חיות בר גם מטעם רשות הטבע והגנים. במקרה זה, החשוד ניסה להבריח את הזוחלים מבלי שענה על דרישות החוק, מה שעלול היה לגרום לפגיעה משמעותית בבריאות הציבור ולטבע המקומי לרבות בעלי חיים אחרים. לאור זאת, כנגד החשוד יפתחו הליכים משפטיים. 

אחת הלטאות שהוברחו

אחת הלטאות שהוברחו צילום: משרד החקלאות

"למדנו על בשרנו את החשיבות של מניעת התפשטות מחלות מבעלי חיים"

ד"ר תמיר גשן, מנהל השירותים הווטרינריים ובריאות המקנה במשרד החקלאות מסביר מדוע אי אפשר להכניס זוחלים לארץ ללא תיאום: "בשנים האחרונות למדנו על בשרנו את החשיבות של מניעת התפשטות מחלות מבעלי חיים לבני אדם. חובתנו בשירותים הווטרינריים לוודא כי ייבוא בעלי החיים נעשה כדין, ואינו מהווה סכנה לבריאות הציבור, כמו כן לבעלי חיים בארץ תוך שמירה על רווחתם בהובלה".