המנכ"לית של סילמן הודיעה: "אני מתפטרת"

לאחר שהשרה סילמן החלה לחפש מנכ"ל חדש למשרדה, הודיעה המנכ"לית הנוכחית על רצונה לעזוב | "אני שמחה על הזכות להיות במדינה שבה ילדה משדרות, כמוני, יכולה לדמיין ולחלום שיום אחד תגיע לתפקיד כל כך בכיר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/01/23 11:34 טז בטבת התשפג

המנכ"לית של סילמן הודיעה: "אני מתפטרת"
השרה עידית סילמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שינויים במשרד להגנת הסביבה: מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה גלית כהן, הודיעה לשרה עידית סילמן על רצונה לעזוב את תפקידה. התפטרות המנכ"לית מגיעה על רקע חיפושיה של השרה אחר מנכ"ל חדש. גלית כהן שמונתה למנכ"לית בידי השרה הקודמת תמר זנדברג, מסיימת בכך שירות של מעל 20 שנה במשרד להגנת הסביבה.

במכתבה כותבת המנכ"לית כהן: "הייתה לי הזכות לשרת את הציבור והסביבה במשרד במשך 22 שנים במגוון תפקידים, ולהגיע עד למשרה המקצועית הבכירה ביותר בשנה וחצי האחרונות מנכ"לית המשרד. אני מכירה תודה על ההזדמנות שניתנה לי לאורך הדרך המשמעותית שעברתי. אני שמחה על הזכות להיות במדינה שבה ילדה משדרות, כמוני, יכולה לדמיין ולחלום שיום אחד תגיע לתפקיד כל כך בכיר ומשפיע במדינה. וגם להגשים את החלום".

גלית כהן

גלית כהן צילום: שלומי אמסלם/ לע"מ

הישגי המשרד בשנתיים האחרונות

כהן פירטה מעט מן ההישגים של המשרד בתקופת כהונתה ובין היתר ציינה את העלאת נושא האקלים לסדר היום, נושא שמירת הטבע, שיקום הנחלים ותקציבים שהופנו לרשויות המקומיות: "הכנו רפורמה ברישוי שתאפשר קפיצת מדרגה בסטנדרטים הסביבתיים בעולם של סיכונים וזיהומים סביבתיים וגם אסדרה של הפעילות התעשייתית; המשכנו במדיניות קוהרנטית לטיפול בפסולת וגיבוש שיתופי פעולה עם הרשויות המקומיות במטרה להקים מתקנים מתקדמים; לא השארנו אף אחד מאחור  וגם נתנו כלים ותקציבים לחברה הערבית במסגרת התוכנית התקדימית. תם, ולא נשלם".

השרה סילמן הודתה למנכ"לית היוצאת ואמרה: "אני מודה לגלית על שנות שירות ציבורי מצוינות ומאחלת לה בהצלחה בהמשך. גלית היא עובדת ציבור מסורה, מקצועית, שהובילה את המשרד להישגים מרשימים. נמשיך יחד עם הצוות המקצועי שבמשרד לפעול יחד על מנת להביא להצלחות משותפות למען בריאות הציבור והסביבה בישראל".