כאוס בברזיל: מאות פרצו לבניין הפרלמנט - הנשיא הוברח מהבניין

הקפיטול גרסת ברזיל? דיווחים במדינה על פריצת מאות תומכי בולונסונרו שהפסיד בבחירות לבניין הפרלמנט. הנשיא הנבחר לולה דה סילבה הוברח מהבניין על ידי מאבטחיו

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 08/01/23 21:24 טו בטבת התשפג

כאוס בברזיל: מאות פרצו לבניין הפרלמנט - הנשיא הוברח מהבניין
הנשיא הנבחר, לולה דה סילבה, צילום: shutterstock

דרמה בברזיל: דיווחים ממדינת הענק בדרום אמריקה מדברים על פריצה של מאות אזרחים לבניין הפרלמנט. האזרחים, תומכי הנשיא לשעבר שהפסיד בבחירות ז'איר בולונסונרו, הגיעו באלפים והקיפו את בניין הפרלמנט ולאחר מכן פרצו פנימה.

צפו בתיעוד הדרמטי מברזיל:

המונים מקיפים את בניין הפרלמנט ופורצים פנימה

בתיעודים שמגיעים מהמדינה, נראים אלפי אנשים סובבים את הבניין ובתיעוד נוסף נראים המונים כבר בתוך הבניין. המפגינים הרבים שטוענים שזיוף הבחירות ולא מוכנים לקבל את הפסדם, שברו את חלונות הזכוכית הגדולים ופרצו לבניין.

הנשיא המודח בולונסונרו

הנשיא המודח בולונסונרו צילום: shutterstock

הנשיא הנבחר, איש השמאל לולה דה סילבה הוברח על פי דיווחים למקום מבטחים כשהוא מוקף במאבטחיו. הבחירות בברזיל שנערכו בחודש שעבר היו מהצמודות והסוערות ביותר בהיסטוריה הברזילאית ולוו בהאשמות הדדיות. מאז הפסדו בבחירות לא הכיר בולונסנרו רשמית בתוצאות ולא בירך את לולה הנשיא הנבחר. 

תזוכרת לאירועי הקפיטול

המראות בברזיל מזכירות באופן טבעי את מאורעות הבחירות שנערכו בארצות הברית לפני שנתיים, אז תומכי הנשיא טראמפ שהפסיד בבחירות פרצו לבניין הקפיטול ובזזו מכל הבא ליד. עתה נראה כי גם בברזיל מתרחשים מאורעות דומים.

מפגינים ברזילאים. ארכיון

מפגינים ברזילאים. ארכיון צילום: shutterstock