דגל ישראל לא עזר: מהפך בבחירות בברזיל

הלילה הוכרעה מערכת הבחירות בברזיל בהפסד של הנשיא המכהן בולונסונרו. המנצח הוא נשיאה הקודם של ברזיל ואיש השמאל - 'לולה' דה סילבה

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/10/22 08:39 ו בחשון התשפג

דגל ישראל לא עזר: מהפך בבחירות בברזיל
נשיא ברזיל הנבחר 'לולה', צילום: shutterstock

מהפך בבחירות בברזיללאחר בחירות צמודות בין הנשיא המכהן ואיש הימין ז'איר בולונסונרו לבין הנשיא הקודם ואיש השמאל 'לולה' סה סילבה, יש הכרעה. דה סילבה יהיה נשיאה הבא של ברזיל לאחר ש-95 אחוזים מהקולות נספרו ומקנות לדה סילבה יתרון של מיליון וחצי קולות מה שמבטיח את נצחונו בבחירות.

מועמד השמאל הקיצוני

לואיז אינסיו דה סילבה נולד ב-28 באוקטובר 1945 ומכונה 'לולה' כיהן בין השנים 2003-2011 כנשיא ברזיל מטעם 'מפלגת הפועלים הברזילאית'. דה סילבה נבחר לנשיאות, בבחירות שנערכו ב-ב-2002 כשזכה ב-61 אחוזים מקולות הבוחרים (בסיבוב השני). ב-2006 נבחר לכהונה שנייה, וזכה ליותר מ-60% מן הקולות. בכך הרחיב את כהונתו עד תחילת שנת 2011. היום כאמור, נבחר בפעם השלישית.

בולונסונרו ולולה דה סילבה

בולונסונרו ולולה דה סילבה צילום: shutterstock

ישב בכלא, שוחרר והרשעתו בוטלה

עמדותיו של דה סילבה לפני בחירתו היו שמאלניות מאוד, אולם במשך כהונתו הן השתנו לעבר הסוציאל דמוקרטיה המודרנית, דה סילבה היה לנשיא הראשון מן השמאל שכיהן בברזיל מזה כ-40 שנה. ביולי 2017 הורשע בעבירות של שחיתות ונשלח לתשע וחצי שנות מאסר. ב-2018 לאחר דחיית ערעורו לבית המשפט העליון הפדרלי של ברזיל, דה סילבה החל לרצות את מאסרו, אשר הוארך בערכאה שנייה ל-12.5 שנים. הוא שוחרר בנובמבר 2019 הרשעה זו בוטלה בשנת 2021.

רעיית הנשיא הגעה עם חולצה ועליה דגל ישראל

עם פתיחת הקלפיות הגיעו שני המועמדים גם הם להצביע, ובולסונרו הגיע יחד עם רעייתו מישל. ההפתעה שחיכתה להמוני הצלמים, העיתונאים והאזרחים שגדשו את המקום הייתה חולצתה של מישל בולונסונרו ועליה דגל ישראל.

הפוסט של מישל בולונסונרו: