"ישראל משנה מדיניות": כספי טרור עוקלו והועברו למשפחות נפגעים

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' חתם על הצו, שיעקל מיליוני שקלים מכספי המיסים של הרשות הפלשתינית. הכספים יועברו למשפחות נפגעי טרור | "שום סכום שבעולם לא יחזיר את הילדים שלנו, אבל היום יש פה הרגשה שנעשה צדק"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 08/01/23 19:58 טו בטבת התשפג

"ישראל משנה מדיניות": כספי טרור עוקלו והועברו למשפחות נפגעים
שר האוצר סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עיקול כספי הרשות הפלשתינית: שר האוצר בצלאל סמוטריץ', הנחה את מנהל רשות המסים, ערן יעקב, להעביר סכום של 138.8 מיליון שקלים מתוך הכספים המוקפאים לפי חוק להקפאת כספים ששילמה הרשות הפלסטינית בזיקה לטרור, לצורך יישום פסק הדין בעניין ליטבק.

הכספים יעברו למשפחות נפגעי הטרור

פסק הדין קובע כי הרשות הפלסטינית צריכה לשלם למשפחות נפגעי טרור 130 מיליון שקלים ושר האוצר החליט כעת כי הכספים יועברו אל המשפחות, מתוך הכספים המוקפאים. שר האוצר סמוטריץ' אמר: "הבטחנו לתקן, והיום הזה אנחנו מתקנים עוול. זה יום חשוב למוסר, למלחמה בטרור ולצדק. אין צדק גדול יותר מקיזוז כספי הרשות שפעלה לתמיכה בטרור והעברתם למשפחות נפגעי הטרור".

סמוטריץ

סמוטריץ' עם הרצל חג'אג' צילום: לע"מ / שלומי אמסלם

סמוטריץ' העביר מסר גם להמשך ואמר: "ממשלת ישראל משנה את מדיניותה והיום הזה אנחנו מתחילים לתקן. אין פה נחמה עבור משפחות הנרצחים, אבל יש פה צדק. אני שמח שנפלה בחלקי הזכות להוביל את תהליך התיקון הזה כאחת מפעולותיי הראשונות כשר האוצר".

"יש לי שמחה היום"

רון אלון, בנה של נועה אלון ז"ל אמר לאחר ההחלטה: "היום הזה הוא יום היסטורי. אם יש דבר שאני חולק על השר, זה שיש פה נחמה. פעם אחת זה כשמשפחות נפגעי הטרור יקבלו את הפיצוי, זה לא יחזיר את האהובים שלנו, אבל זה ייתן לנו תחושה שעושים איתנו צדק. והצד השני זו אותה הרתעה שמתקיימת ממש ברגעים אלו, כאשר הרשות נפגעת בכיס יש לזה משמעות מידיית. יש לי שמחה היום, ואני נושא את הדגל עבור המשפחה שלי ועבור משפחות נפגעי הטרור".

הרצל חג'אג', אביה של סגן שיר חג'אג' ז"ל אמר: "שמנו לנו למטרה למנוע את הפיגוע הבא ולקיחת הכספים האלו, ככה מייצרים הרתעה, ככה נמנע את המשפחה הבאה שתכנס לשכול. אנחנו מבקשים מכל השרים לפעול למען התרעת המחבל הבא".