זעם ביהדות התורה: למרות ההסכמים, נמשכות עבודות הרכבת בשבת

שר השיכון יצחק גולדקונפף שיגר מכתב אל מירי ורגב ואל ראש הממשלה נתניהו בבקשה לעצור את עבודות הרכבת בשבת שאינן פיקוח נפש: "לא נוכל להשלים עם מצב זה, אני מבקש את התערבותך הדחופה בנדון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/01/23 08:39 טו בטבת התשפג

זעם ביהדות התורה: למרות ההסכמים, נמשכות עבודות הרכבת בשבת
רכבת ישראל. ארכיון, צילום: Hadas Parush/Flash90

משבר בדרך? יצחק גולדקנופף, יו"ר יהדות התורה ושר השיכון, שיגר אמש (מוצאי שבת) מכתב לשרת התחבורה מירי רגב ולראש הממשלה בנימין נתניהו ובו דרישה לעצור את עבודות הרכבת בשבת. "הובא לידיעתי כי מתקיימות עבודות בשבת ברכבת ישראל שאינן עונות כלל להגדרה של פיקוח נפש", הוא כותב, ודורש את הפסקתן.

"לא נוכל להשלים עם מצב זה"

במכתב, שנשלח כאמור גם לראש הממשלה, וכן שר הכלכלה, ראשי מפלגות הקואליציה וסגן שרת התחבורה, מציין שר השיכון כי הדבר מנוגד להסכמים הקואליציוניים שנחתמו בין מפלגת השלטון למפלגות החרדיות. "לא נוכל להשלים עם מצב זה, אני מבקש את התערבותך הדחופה בנדון".

מכתבו של גולדקנופף

במכתב הוסיף גולדקנופף כי "למיטב הבנתי, עבודות אלו הינם כתוצאה מההסכמים שנחתמו על ידי ממשלות קודמות", ומתייחס לעבודות שנראו על המסילה בנתיבי איילון בתל אביב, בקטע שבין תחנת סבידור לתחנת הרצליה.

מדובר בעבודות אחזקה שניתן לבצע רק כשהמסילה מושבתת מתנועה, ומתווספות לאלה שעליהן הכריזה בשבוע שעבר הרכבת כחלק מהשלמת החשמול של מסילת פלשת בין אשקלון ורחובות.

השר גולדקנופף

השר גולדקנופף צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ליברמן: "שוב עסקנים חרדים מכתיבים לכל הציבור מה נכון ומה לא נכון"

יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו בתגובה למכתב: "שוב עסקנים חרדים מכתיבים לכל הציבור מה נכון ומה לא נכון. הפסקת עבודות הרכבת בשבת זהו צעד מטורלל שישפיע באופן ישיר על כלכלת ישראל ועל משפחות רבות במדינת ישראל שמתניידות בתחבורה ציבורית. מישהו בממשלה חייב להתפכח ולעצור את הטירוף הזה".