מתמודדי נפש ד"ר חנה קטן: "במרכז שולחן הטיפולים הקב''ה נמצא"

דוקטור חנה קטן, מומחית ברפואת נשים ופיריון, הגיעה לכנס בריאות הנפש של כיפה "האומץ לדבר על זה" ושיתפה בהשפעה של טיפול נפשי על הטיפול הפיזי

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/01/23 12:47 טו בטבת התשפג

ד"ר חנה קטן: "במרכז שולחן הטיפולים הקב''ה נמצא"
צילום: צילום מסך

תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה", מתקיים היום (א') במלון רמדה בירושלים כנס מיוחד אשר יעסוק לראשונה בעולמם של מתמודדי הנפש במגזר הדתי-לאומי והקהילות סביבם. כל הכרטיסים לאירוע אזלו. הכנס מועבר בשידור חי גם באתר כיפה, וגם בעמוד הפייסבוק של האתר. דוקטור חנה קטן, מומחית ברפואת נשים ופיריון, מאמינה שהתעסקות בטיפול הנפשי תשפיע גם על הרפואה הפיזית.

"המחלות בנפש הן שקופות"

"אני חושבת שזה באמת כנס פורץ דרך", משתפת דוקטור חנה קטן, "אני כרופאה מטפלת באנשים שהם חולים, ויש המון מודעות ורגישות של הסביבה לאדם שיש לו חולי על פני השטח. המחלות בנפש הן שקופות. אדם יכול להרגיש רע מאוד אבל לא רואים עליו." הרופאה מפרטת את חשיבות הכנס, "עצם זה שאנחנו דנים בנושא הזה, פותחים את הלב ואת הדעת, מדברים על איך ההלכה יכולה לתת מנוח לאדם שיש לו התמודדות ואיך אנחנו כחברה יכולים להיות יותר רגישים ומכבדים".

צילום: מאיר אליפור

"רופא תמיד מביא גם את עצמו לחדר הטיפול"

כשנשאלה אם היא בעצמה נתקלה במטופלים עם מתמודדי נפש, השיבה בחיוב. "אני אוהבת את התחום של גוף ונפש, אני חופרת הרבה בעניין הזה." קטן הוסיפה גם שלדעתה טיפול בתחום הנפשי יועיל גם לתחום הפיזי. "אם זה בקושי של אישה בפיריון, אם היא תקבל את החיזוק בנפש יהיה לה יותר קל לצלוח את המסע הזה".

"נפש זה דבר מאוד רחב", מספרת קטן, "זה לא רק מצב פסיכוטי, זה כל רצף החיים וכל רצף הרגשות שיש לכל אחד מאיתנו". כשהיא מטפלת בתחום, היא נעזרת גם בעולם היהודי וגם בעולם הפסיכולוגי. "רופא תמיד מביא גם את עצמו לחדר הטיפול, במרכז שולחן הטיפולים הקב''ה נמצא. ברפואה יש 5 ת': תפילה, תודעה, תזונה, תנומה ותנועה. כל אלו לפני התרופות".