מנכ"ל מפעל הפיס: הציבור הדתי התבגר והוא יכול לדבר על עולמם של מתמודדי הנפש

מנכ"ל מפעל הפיס, בני דרייפוס אומר כי החברה שלנו התבגרה ומודעת לעולמם של מתמודדי הנפש:" נושא שחייב לקבל יותר מודעות בחברה הישראלית"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 08/01/23 12:57 טו בטבת התשפג

מנכ"ל מפעל הפיס: הציבור הדתי התבגר והוא יכול לדבר על עולמם של מתמודדי הנפש
צילום: צילום מסך

תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה", מתקיים היום (א') במלון רמדה בירושלים כנס מיוחד אשר יעסוק לראשונה בעולמם של מתמודדי הנפש במגזר הדתי-לאומי והקהילות סביבם. כל הכרטיסים לאירוע אזלו. הכנס מועבר בשידור חי גם באתר כיפה, וגם בעמוד הפייסבוק של האתר. מנכ"ל מפעל הפיס, בני דרייפוס, טוען כי הציבור התבגר והוא יכול לדבר על עולמם של מתמודדי הנפש.

דרייפוס סיפר: "בריאות הנפש הוא נושא שאנחנו מתעסקים בו במפעל הפיס, אנחנו חושבים שזה נושא שחייב לקבל יותר מודעות בחברה הישראלית ואנחנו מתעסקים בזה במפעל הפיס, גם להעלות את המודעות וגם להעביר סדנאות ופודקאסטים בנושא, מפעל הפיס ההשפעה הכי מרגשת שלו הוא נושא ההכשרה לתעסוקה, נכון שיש לאנשים מסויימים קשיים אבל יש להם גם המון רצון להשתלב וזה מרגש מאוד". על העיסוק בנושא אמר דרייפוס: "זה לא קשה לאדם פרטי אבל מאוד קשה לחברה להיפתח לנושא הזה".

שולי מועלם: לדבר עם המתמודדים ולא על המתמודדים

גם חברת הכנסת לשעבר שולי מועלם הגיע לכנס ושיתפה: "כאחות לשעבר עסקתי לא מעט בנושא הזה והתהליכים שהחברה הציונית דתית עוברת בנושאי הנפש יש המון מקום, לדבר עם המתמודדים ולא על המתמודדים ולהבין מה השינויים שצריכים להיעשות, לדוגמא איפה יכולים מתמודדי הנפש להשתלב בשירות לאומי וצבאי".