האומץ לדבר על זה | מיכל הרצוג: "דווקא במגזר הדתי ישנו קושי נוסף"

רעייתו של נשיא המדינה, מיכל הרצוג מספרת על הפעילות בבית הנשיא למען מתמודדי הנפש ואומרת כי במגזר הדתי ישנו קושי נוסף

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/01/23 11:36 טו בטבת התשפג

האומץ לדבר על זה | מיכל הרצוג: "דווקא במגזר הדתי ישנו קושי נוסף"
צילום: מאיר אליפור

תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה", מתקיים היום (א') במלון רמדה בירושלים כנס מיוחד אשר יעסוק לראשונה בעולמם של מתמודדי הנפש במגזר הדתי-לאומי והקהילות סביבם. כל הכרטיסים לאירוע אזלו. הכנס יועבר בשידור חי גם באתר כיפה, וגם בעמוד הפייסבוק של האתר. רעייתו של נשיא המדינה, הגברת מיכל הרצוג מספרת על הפעילות של בית הנשיא למען מתמודדי הנפש ואומרת כי "דווקא במגזר הדתי ישנו קושי נוסף".

"דיני נפשות ממש"

"הכנס שמתקיים כאן מישיר מבט לנושא שרובנו, באופן חוצה מגזרים וקהילות, עדיין מתקשים לדבר עליו. קשייהם של מתמודדי ומתמודדות הנפש, ומצבה העכשווי של בריאות הנפש הם נושאים שיש בהם בחינה של דיני נפשות ממש. הם בוערים ומדאיגים ומחייבים התגייסות של מירב הכוחות ומיטב המוחות. בריאות הנפש נוגעת לכולנו ונוגעת בכולנו. גם מי שלא מתמודד בעצמו עם קשיי ומכאובי נפש שונים, ודאי מכיר, ביודעין או שלא ביודעין לא מעט מתמודדי נפש. 

צילום: מאיר אליפור

"אני אומרת 'ביודעין או שלא ביודעין' כי בתחום הזה, למרבה הכאב, יש עדיין הרבה מאד הסתרה. האווירה הציבורית לא מספיק מאפשרת, ולא מספיק מכילה מורכבות וקושי נפשי. ובתוך אלה, האתגרים הניצבים בפני מתמודדי ומתמודדות נפש בציבור הדתי הם לעיתים קשים אף יותר.