איתמר בן גביר בכנס כיפה: "אהרון ברק השופט שונה מאהרון ברק האזרח"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התארח בכנס כיפה על מתמודדי נפש במגזר הדתי והתייחס לראיונותיו של השופט אהרון ברק: "טול קורה מבין עינייך; דווקא המחוקק מאוד קשוב לרחשי הציבור, הרבה יותר משופטים שלא תמיד שומעים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 08/01/23 11:25 טו בטבת התשפג

איתמר בן גביר בכנס כיפה: "אהרון ברק השופט שונה מאהרון ברק האזרח"
איתמר בן גביר בכנס כיפה, צילום: מאיר אליפור

הבוקר (א') נפתח בירושלים כנס אתר כיפה – "האומץ לדבר על זה" – מתמודדי נפש במגזר הדתי, והשר לביטחון לאומי התארח לשיחת אחד על אחד. אחרי שתייחס לסוגיית מתמודדי הנפש, ענה בן גביר לנשיא בית המשפט העליון לשעבר אחרי התבטאויותיו בתקשורת על הרפורמות במערכת המשפט.

"אהרון ברק השופט שונה מאהרון ברק האזרח"

"אני קורא את פסקי הדין שלו, כמה שצריך לתת ביקורת על כולם וששופטים צריכים לקבל ביקורת בענווה", אמר בן גביר. "אבל כנראה שאהרון ברק השופט שונה מאהרון ברק האזרח, שהיום מדבר בשצף קצף בצורה מאוד לא נעימה, בצורה גסה. אבל צריך לומר את האמת, אהרון ברק כשופט עשה נזק, נזק".

בן גביר התייחס גם לנקודות הטובות שהוא לוקח מברק: "היו לו גם פסקי דין יפים, המלצות לפעמים טובות, אני זוכר לו את זה שהוא המליץ לי ללמוד משפטים. הוא אמר לי לך תהיה עורך דין", אך הסתייג: "אבל אני גם זוכר לו דברים אחרים, מהפכה משפטית, שנעשתה בחטף בלי שלום צידוק בלי שום לגיטימציה, באפס דיון ציבורי".

איתמר בן גביר בכנס

איתמר בן גביר בכנס צילום: מאיר אליפור

"דווקא המחוקק מאוד קשוב לרחשי הציבור"

בן גביר המשיך עם הביקורת לברק: "אני אומר לו, לאט לאט עם הביקורת שלך, טול קורה מבין עיניך, אתם אלה שהבאתם את זה על עצמכם, שגרמתם לכך, שהמערכת הפוליטית היום מגיבה תגובת נגד".

"היוזמות המשפטיות של חברי יריב לוין, הם יוזמות שבסופו של דבר מחזקות את הרכיב הדמוקרטי של מדינת ישראל. מי שישמח זה כולנו כי זה דמוקרטיה, ובדמוקרטיה יש מקום של כבוד לשופטים, אני רוצה בית משפט עצמאי, אני אלחם על בית משפט עצמאי, אבל אני גם לא רוצה בית משפט שיהפוך למחוקק. בסופו של דבר המחוקק הוא זה שצריך לקבוע, ודווקא המחוקק מאוד קשוב לרחשי הציבור, הרבה יותר משופטים שלא תמיד שומעים את רחשי הציבור".