מיכל וולדיגר בכנס כיפה: "הקב"ה שלח את נושא בריאות הנפש לתוך משפחתי"

סגנית השר מיכל וולדיגר נשאה דברים במהלך החלק הראשון של כנס כיפה בנושא "מתמודדי נפש במגזר הדתי", והציגה את הסיפור האישי שלה: "אני אומרת תודה לקב''ה שהכיר לי את העולם הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/01/23 11:08 טו בטבת התשפג

מיכל וולדיגר בכנס כיפה: "הקב"ה שלח את נושא בריאות הנפש לתוך משפחתי"
וולדיגר, צילום: מאיר אליפור

כנס כיפה שעוסק בעולם של מתמודדי הנפש במגזר הדתי מתקיים היום (א') במלון "רמדה" שבירושלים. רעיית נשיא המדינה פתחה את האירוע ואחריה נשאו דברים השרה עידית סילמן וסגנית השר מיכל וולדיגר.

"תחום בריאות הנפש מלא בסטיגמות ודעות קודמות"

חבר הכנסת וסגנית השר מיכל וולדיגר התרגשה בפתח דבריה וסיפרה כי "הקב"ה שלח את נושא בריאות הנפש אל תוך משפחתי, אל תוך ביתי". וולדיגר אמרה: "תחום בריאות הנפש מלא בסטיגמות ודעות קודמות, אם אנשים היו מבינים שזה כמו מחלה אחרת אנשים היו הולכים לקבל מענה ישר. אני אומרת תודה לקב''ה שהכיר לי את העולם הזה".

"בתוך התחום הזה מאוד משנה מה הזהות של האדם האמונה שלו והחברה שלו. אצלנו בחברה הדתית זה כמעט טאבו, זה מכתים, וזה נורא. כשיש משבר כרוני כמעט נשכחת הזהות הדתית. בורא עולם ברא אותנו גוף ונפש, אם אין אחד מהם אז זה לא יכול להתקיים. כשמגיע משבר נפשי, מגלים פתאום שהגוף לא יושיע והמשבר רק ילך ויעמיק. ראיתם פה אנשים סופרטאים עם מוטיבציה שגם מצליחים לעשות דברים מדהימים. אבל גם רואים הרבה שלא. יש לנו עבודה גדולה, הרבה עבודה ,להביא את בריאות הנפש לנושא ולדיבור".