יו"ר הנהלת מרצ מודה: "ביקור בשילֹה עושה את זה לא פחות מביקור בפריז"

אורי זכי ציין כי ביקור ביישוב המקראי בשומרון עושה לו את זה לא פחות מביקור מבירת צרפת: "כדי להתנגד לכיבוש לא צריך להתכחש לעבר שלנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/01/23 22:33 יד בטבת התשפג

יו"ר הנהלת מרצ מודה: "ביקור בשילֹה עושה את זה לא פחות מביקור בפריז"
אורי זכי, צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

פעיל השמאל ויו"ר הנהלת מרצ,אורי זכי ידוע בקשר המיוחד שלו לדת ולמסורת. הערב (מוצאי שבת) כתב זכי בעמוד הטוויטר שלו ציוץ שהפתיע גולשים רבים. "גילוי נאות: לי אישית ביקור בשילֹה הקדומה עושה את זה לא פחות (לפחות) מביקור בפריז", כתב יו"ר הנהלת מרצ.

"כדי להתנגד לכיבוש לא צריך להתכחש לעבר שלנו"

לשאלתו של אחד הגולשים:"גם לנרמל כיבוש?", השיב זכי ואמר כי "ממש לא. כדי להתנגד לכיבוש לא צריך להתכחש לעבר שלנו, לקשר שלנו לחבלי הארץ, ולסקרנות אינטלקטואלית בכלל. סביר שלהפך".

שילה הקדומה

שילה הקדומה צילום: שילה הקדומה

ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ הגיב לציוץ של זכי והזמין אותו לבקר בשילה. "מוזמן בשמחה לביקור באתר שילה הקדומה. כאן נולדנו, כאן צמחה האומה שלנו ולפני 55 שנה חזרנו. גם מפריז באים לבקר", כתב ישראל גנץ.

אורי זכי מגיב לסרטון ביזוי התפילין: "אף אחד במרצ לא מכיר את האיש"

כזכור, ביום הבחירות הופץ תיעוד מזעזע של ביזוי תפילין על ידי פעיל פוליטי לבוש בחולצת מרצ. אורי זכי, כשאמור הוא יו"ר הנהלת מרצ מיהר להגיב: "ראיתי את הסרטון המזעזע של ביזוי תפילין על ידי אדם הלובש חולצת מרצ. מברור שערכתי אף אחד במרצ לא מכיר האיש, כולל מסניף נתניה שם אירעה התקרית". זכי המשיך: "זו בוודאי לא דרכה של מרצ. אחרי עלילת הדם לפני שנה וחצי על 'חוק התפילין' שלא היה ולא נברא, לא אתפלא אם מדובר במתחזה במטרה לעורר שנאה והצבעה".