עמית סגל תוהה: "הפלירט איתם כבר עלה למחנה באובדן השלטון"

הפרשן הפוליטי הסרוג של חדשות 12 תוהה מדוע נתנו מארגני ההפגנה נגד הממשלה החדשה ליו"ר חד"ש, איימן עודה לנאום: "לא ברור למה להתחפר בטעות המוסרית הזו"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 07/01/23 21:36 יד בטבת התשפג

עמית סגל תוהה: "הפלירט איתם כבר עלה למחנה באובדן השלטון"
סגל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אלפי בני אדם התאספו הערב (מוצאי שבת) בכיכר הבימה לקראת הצעדה שאורגנה על ידי קואליציית הארגונים כנגד הממשלה החדשה וצעדיה המתוכננים, בין היתר הרפורמה במערכת המשפט של שר המשפטים, יריב לוין. בין המשתתפים שהגיעו להפגנה: המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לשעבר, דינה זילבר, שרת המשפטים לשעבר, ציפי לבני, יו"ר העבודה, מרב מיכאלי וחבריה לסיעה, ויו"ר חד"ש, איימן עודה שנאם במהלך ההפגנה.

בעקבות השתתפו של עודה בהפגנה, הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל כתב כי "על הבמה הערב בהפגנה - יושב ראש מפלגה שכל חברי הכנסת מטעמה הגדירו לפני חודש את מחבלי גוב האריות כשהידים. הפלירט איתם כבר עלה למחנה באובדן השלטון, לא ברור למה להתחפר בטעות המוסרית הזו", כתב עמית סגל.

איימן עודה

איימן עודה צילום: Tomer Neuberg/Flash90

הדגלים השחורים: נתניהו מנסה להיחלץ מהכלא ומנסה לחסל כל סממן דמוקרטי

מתנועת עומדים ביחד, ממארגני הצעדה נמסר: ״הגורמים הקיצוניים והמסוכנים בממשלה החדשה שהוקמה, מתכננים כבר איך לפגוע בכולנו: איך להעמיק את האפליה הגזענית כלפי האזרחים הערבים, איך לקצץ בתקציבים החברתיים, איך להפלות על רקע מגדרי ומיני. לא נשב בבית בחיבוק ידיים ולא נתמכר לייאוש ולתסכול. איפה שיש מאבק - יש גם תקווה. ואנחנו נצא למאבק על הבית של כולנו".

גם ארגון "הדגלים השחורים" אמרו כי "ההפיכה המשטרית תיתקל בעם ישראל הנחוש לשמור על הדמוקרטיה - ותיכשל. נתניהו במאמץ להיחלץ מהכלא מנסה לחסל כל סממן דמוקרטי: טיהור פקידים במשרדי ממשלה, פירוק מערכת המשפט ומסע איומים על שופטי העליון. מולו חייבת לקום המחאה הגדולה ביותר שנראתה פה".

צילום: Tomer Neuberg/Flash90

עוד הוסיפו ואמרו כי "אפשר לעצור את ההפיכה דרך הרחובות, השבתת המשק ושיתוק מדינת ישראל בכל אמצעי חוקי. היום אנחנו יוצאים למסע החשוב ביותר: מתקפת מנע נגד דיקטטורה. אין לנו ברירה אלא לנצח".