גלנט החליט: אישוריהם של הבכירים שחגגו עם המחבל - ישללו

כרים יונס חגג יחד עם משלחת של ראשי פת"ח את שחררו עם דגלי אש"ף אחרי שריצה 40 שנות מאסר על רצח החייל אברהם בלומברג הי"ד | גלנט הורה גלנט לשלול את אישורי הכניסה של אותם בכירים

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 07/01/23 19:33 יד בטבת התשפג

גלנט החליט: אישוריהם של הבכירים שחגגו עם המחבל - ישללו
צילום: Jamal Awad/FLASH90

כרים יונס, אחד המחבלים שרצח יחד עם אחיו, מאהר, את את החייל אברהם בלומברג הי"ד בנובמבר 1980, שוחרר ביום חמישי האחרון. בעוד מספר ימים צפוי גם אחיו להשתחרר. שר הפנים, אריה דרעי הכריז מיד עם כניסתו למשרד הפנים על כוונתו לגרש את צמד האחים. היום (שבת) הגיעו משלחת של ראשי פת"ח כדי לחגוג איתו את השחרור עם דגלי אש"ף, כך נראה מתיעוד של רשת אלמיאדין המזוהה עם חיזבאללה.

בין חברי המשלחת שהגיעו לכפר בצדו הצפוני של כביש 65 היה סגן יו"ר פת"ח, מחמוד אל-עאלול וחברי הוועד המרכזי: עזאם אל-אחמד ורוחי פתוח. עוד ביקר חבר הכנסת לשעבר לשעבר מוחמד ברכה שמשמש כיו"ר ועדת המעקב של הציבור הערבי.

צילום: Jamal Awad/FLASH90

גלנט החליט לשלול את אישורי הכניסה של בכירי הרשות שביקרו את המחבל 

בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט, הנחה הערב (מוצ״ש) את מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, לשלול את אישור הכניסה לישראל משלושת בכירי הרשות הפלשתינית ההחלטה התקבלה על ידי שר הביטחון לאחר התייעצות עם כלל גורמי הביטחון הרלוונטיים.

שר החינוך יואב גלנט

שר החינוך יואב גלנט צילום: פלאש 90

בהודעה מטעם גלנט נכתב כי "השלושה ניצלו את מעמדם ונכנסו הבוקר לישראל כדי לבקר בביתו של המחבל כרים יונס, ששוחרר השבוע מהכלא לאחר שסיים לרצות 40 שנות מאסר על רצח החייל אברהם ברומברג ז״ל בשנת 1980".

בן גביר הורה למשטרה למנוע חגיגות שחרור של המחבל

עם שחררו של יונס, השר לביטחון פנים, איתמר בן גביר, הורה למשטרה למנוע חגיגות שחרור המחבל גם מחוץ לכלא וגם בכפר בו הוא מתגורר, כפר עארה. בן גביר אף הציג לאנשי המשרד חוות דעת שקובעת כי חגיגות לרגל שחרורו נחשבות כתמיכה בטרור. עם שחרורו, הוסע המחבל יונס על ידי שירות בתי הסוהר לרעננה שם פגש את משפחתו.

כאמור, בחודש נובמבר 1980, כרים יונס ובן דודו, מאהר יונס, חטפו את החייל אברהם ברומברג הי"ד שעמד בצומת חדרה בדרך לביתו לזיכרון יעקב מהבסיס הצבאי שבו שירת ברמת הגולן. השניים, אזרחים ישראלים תושבי כפר עארה, ירו בו והוציאו אותו בצד הדרך בעודו מדמם.