"פתאום אתה מבין שאתה הופך להיות אזרח סוג ב', לא רואים אותך"

יואל אמיתי, מחלים ממאניה דיפרסיה, משתף בתחושה הקשה עם התגית של מתמודד נפש במגזר הדתי-לאומי: "לא רואים את הפרטים שיוצרים את החברה הגדולה" | הכנס "האומץ לדבר על זה", יתקיים ביום ראשון הקרוב בירושלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/01/23 20:34 יב בטבת התשפג

"פתאום אתה מבין שאתה הופך להיות אזרח סוג ב', לא רואים אותך"
בריאות הנפש, צילום: shutterstock

תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה", יתקיים ביום ראשון הקרוב (ט"ו בטבת 8.1) במלון רמדה בירושלים הכנס המיוחד אשר יעסוק לראשונה בעולמם של מתמודדי הנפש במגזר הדתי-לאומי והקהילות סביבם. בראיון בגלי צה"ל סיפר יואל אמיתי, בן 32, מחלים ממאניה דיפרסיה, על ההתמודדות עם התיוג בחברה הדתית. לראיון הצטרפה סמנכ"לית 'חדשות כיפה'.

"פתאום אתה מבין שאתה הופך להיות אזרח סוג ב'"

אמיתי מספר על התחושות שמגיעות אחרי ההבנה שאתה נקרא מתמודד נפש. "אתה מקבל מפסיכיאטר, אחרי תקופה ארוכה, את האבחנה שלך המחלה שלך. כשאתה מקבל את האבחנה פתאום אתה מבין שאתה הופך להיות אזרח סוג ב'. בחברה שמרנית כמו הציונות הדתית זה דבר קשה מאוד, כי לא רואים את הפרטים שיוצרים את החברה הגדולה".

האזינו לראיון:

הוא אומר כי "ברגע שאתה חווה סיפור משונה, אתה מסתגר או שאתה באופוריה, והמציאות שבה אין שיח היא קשה מאוד. אני פועל כדי ליצור שינוי בשיח החברתי הכללי, במגזר הדתי אין אוזן לזה כלל". לסדק הזה נכנס אתר כיפה שכאמור יזם כנס בנושא.

"נושא מתמודדי הנפש הוא מושתק בדרך כלל"

עדי מאמו-שוורץ, סמנכ"לית האתר, התייחסה לכנס בראיון: "אנחנו דוגלים בלאתגר את עצמנו, אחננו רוצים להתעסק בשיח המורכב של המגזר. נושא מתמודדי הנפש הוא מושתק בדרך כלל. הרצון שלנו בכנס הוא לייצר אומץ לדבר על זה, לתת לקהילות כוח וכלים איך להתייחס לאנשים הללו".