יש מחליף לרן כוכב: מפקד שייטת 13 לשעבר ימונה לדובר צה"ל

מינוי ראשון לרמטכ"ל הרצי הלוי, בתיאום עם כוכבי: תא"ל דניאל הגרי ימונה למחליפו של תא"ל רן כוכב כדובר צה"ל | הגרי היה בעבר עוזרו של איזנקוט ומפקד שייטת 13

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/01/23 17:11 יב בטבת התשפג

יש מחליף לרן כוכב: מפקד שייטת 13 לשעבר ימונה לדובר צה"ל
תת אלוף הגרי, צילום: דובר צה"ל

יש מחליף לרן כוכב: תת-אלוף דניאל הגרי ימונה בחודשים הקרובים לדובר צה"ל. הרמטכ"ל המיועד, האלוף הרצי הלוי, בתיאום הרמטכ"ל אביב כוכבי, החליט למנות את תת-אלוף דניאל הגרי מחיל הים לתפקיד דובר צה"ל. המינוי אושר על ידי שר הבטחון, יואב גלנט. הקצין יחליף את דובר צה״ל תת-אלוף רן כוכב בחודשים הקרובים.

ההיסטוריה של הגרי: מהשייטת

תא"ל הגרי יליד 1976, משמש כיום כראש מספן הים בחיל הים. הוא התגייס בשנת 1995 לשייטת 13, בה שימש כמפקד פלגה, סגן מפקד היחידה וכמפקד היחידה. בין היתר הוא היה ראש הלשכה של הרמטכ"ל בני גנץ, ראש מחלקת המבצעים בזרוע הים ועוזרו של הרמטכ"ל גדי אייזנקוט.

הגרי הוא בעל תואר ראשון בפילוסופיה מאוניברסיטת תל אביב ובעל תואר שני בדיפלומטיה וביטחון מאוניברסיטת תל אביב. תת-אלוף הגרי נשוי ואב לארבעה.

תא"ל דניאל הגרי

תא"ל דניאל הגרי צילום: דובר צה"ל

שמו של רן כוכב הוכתם בכמה פרשיות

כאמור, הוא יחליף את דובר צה"ל הנוכחי, תא"ל רן כוכב, שהיה מעורב בכמה פרשיות בשירותו כדובר צה"ל. רק לפני חודש תקף אותו יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, וטען כי הוא מערב את צה"ל עם פוליטיקה.

רן כוכב

רן כוכב צילום: Flash90

"דובר צה"ל מכניס את הרמטכ"ל פעם אחר פעם לזירה הפוליטית. אני מכיר את הרמטכ"ל המון שנים, אני מלא הערכה אליו ודובר צה"ל הוא זה שגורר אותו לאירועים פוליטיים, מוציא הודעות הזויות", אמר אז דגן.