שר החינוך החדש מבטל את הרפורמה של שאשא-ביטון: "יציבות ורציפות"

אחרי ששרת החיונך הקודמת קידמה רפורמה במקצועות ההמוניסטיים, יואב קיש עושה פרסה: "מקצועות ההומניסטיקה תנ"ך והיסטוריה מהווים חלק משמעותי בעיצוב דמותו האישית והלאומית של התלמיד" | מה יקרה מעכשיו?

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/01/23 16:17 יב בטבת התשפג

שר החינוך החדש מבטל את הרפורמה של שאשא-ביטון: "יציבות ורציפות"
בחינת בגרות. ארכיון, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

יואב קיש לא מחכה: אחרי שבטקס החילופים עם השרה היוצאת אמר כי "אנחנו לא שותפים לאותה דרך", היום (ה') החליט קיש לבטל באופן סופי את הרפורמה במקצעוות ההומניסטיים שקידמה שאשא-ביטון.

בהודעת משרד החינוך נכתב כי ההחלטה התקבלה אחרי שורה של דיונים, ונוכח המשובים שהצטברו ממנהלים, גורמי המקצוע במטה ומורים, מהם עלתה תמונה המצביעה על קשיים ביישום רפורמת הבגרויות במקצועות מורשת חברה ורוח, ועל פגיעה ביציבות ובחשיבות של מקצועות ההומניסטיקה.

קיש וביטון, השר וסגנו

קיש וביטון, השר וסגנו צילום: דוברות משרד החינוך

מה יקרה מעכשיו?

תלמידי כיתות י' בשנה זו (תשפ"ג), יעברו ללמוד ולהיבחן בדומה למתווה ההבחנות של תלמידי כיתות יא' השנה (תשפ"ג), אשר כולל היבחנות חיצונית במקצוע הומניסטי אחד לפחות, ויתר מקצועות ההומניסטיקה בהיבחנות בית ספרית.

המשימות המקוונות והמבחנים שנעשים בכיתה י', יהוו חלק מהציון של ההיבחנות הפנימית. כמו כן, התלמידים ימשיכו ללמוד ולהיבחן בהיבחנות חיצונית במקצועות: שפת אם, אנגלית, מתמטיקה ומקצועות ההגבר.

"אנו נשיב להם את מעמדם ואת המקום הראוי להם"

שר החינוך, יואב קיש, בירך על ההחלטה: "מקצועות ההומניסטיקה תנ"ך והיסטוריה מהווים חלק משמעותי בעיצוב דמותו האישית והלאומית של התלמיד, אנו נשיב להם את מעמדם ואת המקום הראוי להם. ההחלטה החדשה תאפשר בראש ובראשונה להחזיר לבתי הספר ולמקצועות הללו יציבות ורציפות. בימים אלה יתחילו דיונים של אנשי המקצוע במשרד לגיבוש חלופה חדשה שתוצא עם כל הגורמים הרלוונטיים ותוצג לציבור באופן מסודר".