עמית סגל נגד המהלך של נתניהו: תקדים מסוכן

יושב ראש הכנסת וראש הממשלה בודקים אפשרות להדיח את מזכיר הכנסת דן מרזוק מכיוון שבמפלגה חושדים שהוא מקורב ל"יש עתיד", העיתונאי הסרוג יצא נגד המהלך וכתב כי מדובר בתקדים מסוכן

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/01/23 14:54 יא בטבת התשפג

עמית סגל נגד המהלך של נתניהו: תקדים מסוכן
ידיחו את המזכיר? נתניהו ואוחנה, צילום: Hadas Parush/Flash90

ראש הממשלה נתניהו ויושב ראש הכנסת אוחנה בוחנים אפשרות להדיח את מזכיר הכנסת דן מרזוק, כך מפרסמת העיתונאית דפנה ליאל. על פי הדיווח, בליכוד חושדים כי מרזוק, שמונה לפני כעשרה חודשים על ידי וועדה שהקים אז יושב ראש הכנסת הקודם מיקי לוי - מקורב ליש עתיד, כאשר השניים מעוניינים לפנות את כסאו כדי למנות את מקורבי נתניהו לתפקידים משמעותיים בכנסת..

עמית סגל: "להתחיל בעריפת ראשים וטיהורים - פגיעה בדרג המקצועי בכנסת"

מי שצייץ נגד המהלך הוא הפרשן הפוליטי עמית סגל, שכתב בחשבון הטוויטר שלו: "ניסיון ההדחה של דן מרזוק, מזכיר הכנסת, בשל עמדות פוליטיות שהביע הוא תקדים מסוכן. מזכיר הכנסת תמיד הגיע מרקע פוליטי: אריה האן הגיע מהמפד״ל, ירדנה מלר מהליכוד. כולם מילאו את תפקידם ללא משוא פנים. להתחיל בעריפת ראשים וטיהורים - פגיעה בדרג המקצועי בכנסת". 

סגל הוסיף כי אינו מכיר את מרזוק, ואמר כי הוא מתנגד לאמירותיו בתקשורת נגד כהונת ראש ממשלה נאשם בפלילים: " לא דיברתי עם מרזוק בחיי ואני מתנגד מכל וכל לעמדתו כפי שפרסם בעיתונות באשר לכהונת נאשם בתפקיד רה״מ". 

דן מרזוק

דן מרזוק צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

כזוכר,על מנת לבחון את האופציות שעומדות בפניהם לפטר את המזכיר, בדקו בליכוד את חוזהו של מרזוק בניסיון להבין האם המהלך ניתן לביצוע. במידה ואכן יחליטו להתחיל בהליך הדחתו, יצטרך הדבר לעבור דרך נשיאות הכנסת בה שותפות כל הסיעות בכנסת, אך לקואליציה יש רוב.

אחראי לתפעול השותף של הכנסת וגם לייעץ ליושב ראש הכנסת

תפקידו של מזכיר הכנסת הוא בעיקרו תפקיד מנהלי שנותן שירות לכלל הסיעות במשכן, אחראי לתפעול השותף של הכנסת וגם מייעץ ליושב ראש הכנסת בענייני תקנון וטיפול בפניות הסיעות. מרזוק,  יושב על בימת המליאה לצד יושב ראש הכנסת ובמקרים מסוימים, מנהל את ההצבעות בעצמו.