"חילוני-פון" סגן ראש העיר תל אביב פתח מוקד חדש נגד כפיה דתית

יו"ר סיעת "חי - חילונים ירוקים" בתל אביב, ראובן לדיאנסקי, השיק הבוקר מוקד טלפוני בו ניתן יהיה לדווח על כפיה דתית. סגן ראש העיר פנה לתושבים: "נתקלתם בהדת"א בחינוך? ברדיפת קהילת הלהט"ב? התקשרו אלינו מיד לחילוני-פון!" | בעירייה מתנערים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/01/23 14:33 יא בטבת התשפג

סגן ראש העיר תל אביב פתח מוקד חדש נגד כפיה דתית
תל אביב, צילום: Miriam Alster/FLASH90

ממשלת הימין בראשות בנימין נתניהו יחד עם השותפות הדתיות והחרדיות, ממשיכה להדאיג חלקים בציבור החילוני. בתל אביב לקחו את הדאגה צעד אחד קדימה והקימו מוקד בו ניתן יהיה לדווח על מקרים של "כפיה דתית".

"יש מי שישמור על תל אביב חילונית"

סגן ראש עיריית תל אביב יו"ר סיעת "חי - חילונים ירוקים" בעיר, ראובן לדיאנסקי, השיק הבוקר (ד') מוקד טלפוני לדיווחים על מקרי כפיה דתית במרחב הציבורי של העיר העברית הראשונה. למוקד החדש אף ניתן השם ה"חילוני-פון". לדיאנסקי כתב בפייסבוק ובטוויטר שלו: "כי עכשיו, יותר מתמיד, יש מי שישמור על תל אביב חילונית. יוזמה חדשה ה-'חילוני-פון' - קו חם לדיווח על הדת"א (כפייה דתית בתל אביב)". 

לדיאנסקי המשיך ושאל את עוקביו: "נתקלתם בהדת"א בחינוך? במיסיונרים שמשדלים את ילדיכם בכניסה לבית הספר? בהפרדה מגדרית במרחב הציבורי? ברדיפת קהילת הלהט"ב? באיסור הכנסת חמץ לבית החולים? התקשרו אלינו מיד ל'חילוני-פון'! כל פנייה תטופל במלוא הרצינות! לדיאנסקי ישמור על תל אביב חילונית".

"מתחייב שאשמור על תל אביב חילונית"

ביום חמישי האחרון, תקף לדיאנסקי את הממשלה הנכנסת, והתחייב: "על רקע השבעת ממשלה חרדית, קיצונית, דורסנית, פרימיטיבית, נעדרת נשים (4 שרות בלבד בממשלה של 29 שרים!) ובזבזנית בהגזמה שמאיימת לפגוע בדמוקרטיה, במערכת החוק ובחופש הפרט - אני מתחייב שאשמור על תל אביב חילונית, חופשית, מכילה ובית לכל איש ואישה ללא הבדל דת, גזע, מין ומגדר 

תגובת עיריית תל אביב- יפו

"למען הסר ספק, לא מדובר ביוזמה עירונית אלא ביוזמה אישית של ראובן לדיאנסקי הפועל מטעם עצמו. תל אביב-יפו תמיד הייתה ותמיד תהיה עיר מגוונת ומכילה בה חיים בשלום חילוניים, מסורתיים, דתיים וחרדים. עיריית תל- אביב יפו תפעל תמיד על מנת לקדם שכנות טובה וחברות בין התושבים על אף השוני ביניהם".