"הצביעות של גיבורי המקלדת ובראשם הפירומן מחברון זועקת לשמי העוטף"

לאחר השיגור הכושל אמש מעזה, תוקף שר הביטחון לשעבר גנץ את הממשלה אך מסייג: "אני בטוח שנשקלו מגוון שיקולים רחב כפי שראוי" | ישראל לא הגיבה עדיין לשיגור

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/01/23 10:35 יא בטבת התשפג

"הצביעות של גיבורי המקלדת ובראשם הפירומן מחברון זועקת לשמי העוטף"
גנץ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ירי הרקטה מעזה: רקטה נורתה אמש (ג') מכיוון רצועת עזה לישראל אך נפלה בשטח פתוח בתחומי הרצועה. דובר צה"ל אישר את הפרטים והוסיף כי התרעות צבע אדום לא הופעלה בהתאם למדיניות הצבא. צה"ל עד כה לא הגיב לירי והבוקר מגיב שר הביטחון לשעבר בני גנץ לחוסר התגובה של ישראל.

"בשנתיים האחרונות יצרנו משוואת תגובה צבאית, אזרחית וכלכלית מול חמאס וארגוני הטרור בעזה" כותב גנץ, "שהביאה לתקופה השקטה בעוטף מזה שנים". גנץ ממשיך ומגיב להחלטת הממשלה לא להגיב עד כה לשיגור מעזה אתמול: "אמש המדיניות הועמדה למבחן לראשונה בתקופת הממשלה החדשה ולא זכתה למענה".

שיגור רקטה. ארכיון

שיגור רקטה. ארכיון צילום: Attia Muhammed/Flash90

גנץ תוקף את בן גביר

"אני בטוח" מוסיף גנץ, "שנשקלו מגוון שיקולים רחב כפי שראוי, ובכל זאת חייבים להגיד גם הבוקר כל רקטה, וכל בלון - צריכים לקבל מענה התקפי, חד וברור". גנץ טוען כי הביקורות שהטיחו חברי הממשלה בעת שהיו באופוזיציה מתבררות עתה כצביעות: "גם אם התקבלה ההחלטה הנכונה והשקולה - הצביעות של גיבורי המקלדת בממשלה ובראשם הפירומן מחברון, זועקת הבוקר לשמי העוטף".