דובר צה"ל מאשר: שיגור כושל נורה מרצועת עזה

לאחר דיווח על שיגור מרצועת עזה, מאשר דובר צה"ל כי אכן שוגרה רקטה אך הניסיון נכשל והרקטה נחתה בשטח רצועת עזה. לא הופעלה התרעת צבע אדום | צה"ל יגיב?

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/01/23 22:25 י בטבת התשפג

דובר צה"ל מאשר: שיגור כושל נורה מרצועת עזה
שיגור רקטה. ארכיון, צילום: Attia Muhammed/Flash90

צה"ל מאשר: רקטה נורתה הערב (ג') מכיוון רצועת עזה לכיוון ישראל אך נפלה בשטח הרצועה. דובר צה"ל אישר את הפרטים והוסיף כי התרעות צבע אדום לא הופעלה בהתאם למדיניות הצבא. השגרה בדרום רגילה. בעבר צה"ל הגיב לנסיונות שיגור מאין אלה וייתכן כי כך ינהג גם הפעם בתגובה לירי מהרצועה.

ייתכן והירי הוא התגובה עליה דיברו בחמאס בתגובה לעלייתו של בן גביר להר הבית הבוקר. כזכור דובר החמאס אמר אמש כי "התוקפנות הציונות תיענה בהתנגדות של עמנו והנהגתה לא תוכל להשיג את מטרותיה", הוא הוסיף, "עמנו וההתנגדות האמיצה לא ישתקו לנוכח הפשיזם והתוקפנות של הממשלה החדשה". בנוסף דווח ברשת אלמיאדין כי בחמאס שלחו מכתב למתווך המצרי בו הזהירו מפני עלייתו של בן גביר להר הבית.

חמאס

חמאס, שוב מאיימים | צילום: Attia Muhammed/Flash90

תגובת בן גביר והשר הקודם שעלה להר

בן גביר עצמו צייץ אמש בטוויטר: "אני מודה לכל כלי התקשורת על ההתעניינות בנושא העליה להר הבית. אכן, הר הבית הוא נושא חשוב וכמו שאמרתי אני מתכון לעלות להר הבית. לגבי לוחות הזמנים - אני מבטיח לעדכן כשאעלה. עד אז, אשמח שכל ערב ייפתחו מהדורות החדשות עם ידיעות שעוסקות בשאלה מתי אני מתכוון לעלות להר הבית".

בתוך כך, משטרת ישראל לא מחכה וכבר נערכת גם היא לביקורו הצפוי של בן גביר בהר שצפוי להיות מלווה בכוחות רבים נוכח מעמדו החדש כשר בממשלת ישראל. בעבר עלה גם אורי אריאל להר הבית בעודו מכהן כשר.