המוקדנית שאלה והאישה התחילה לספור את הילדים: השיחה מזירת התאונה

בתאונה שהירעה הבוקר בכביש 1 בין משאית ואוטובוס נפגעו כ-40 בני אדם ובתוכם ילדה בת 10 במצב קשה. בשיחה של האזרחית בזירה למוקד מד"א נשמעים קולות הבכי והחרדה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 03/01/23 16:53 י בטבת התשפג

המוקדנית שאלה והאישה התחילה לספור את הילדים: השיחה מזירת התאונה
זירת התאונה בכביש 1, צילום: דוברות המשטרה

התאונה בכביש 1: הבוקר (ג') אירעה תאונה בכביש אחד כאשר אוטובוס שהוביל גם ילדים ומשאית התנגשו. בתאונה נפצעה ילדה כבת 10 ופונתה במצב קשה לבית החולים, מלבדה טופלו עוד 39 פצועים במצב קל. בהקלטה שהתפרסמה נשמעת השיחה הראשונית בין האישה שדיווחה על התאונה למוקדנית של מד"א.

השיחה למוקד מד"א: "יש פה ילדה תקועה":

זירת התאונה

זירת התאונה צילום: Nati Shohat/Flash90

בשיחה נשמעת האישה אומרת למוקדנית: "כביש 1 מהר, כביש 1", בהמשך היא מוסיפה: "משאית נכנסה לאוטובוס מלא ילדים, ילדים צועקים שם. ילדה אחת אני רואה שוכבת לא יודעת מה קרה לה". "אומרים לא להזיז את הילדה, יש פרמדיק שעוזר להם, היא ישבה במושבים הראשונים". האישה ממשיכה לענות לשאלות המוקדנית. בהקלטה נשמעים צעקות ובכיים של הילדים תוך שהם מפונים מהאוטובוס. "עכשיו כבר ירדו פה בערך 30 ילדים וארבע מבוגרים" המשיכה האישה לדווח למוקדנים מהשטח.

המשאית נכנסה באוטובוס הילדים

בתאונת דרכים שאירעה הבוקר בין האוטובוס עם נוסעים למשאית בכביש 1 סמוך למחלף לטרון. בתאונה הקשה נפגעו 40 מנוסעי האוטובוס, בהם ילדים כבני 10, הורים מלווים, מורים ונהג האוטובוס ונהג המשאית. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לילדה כבת 10 במצב קשה ו-39 פצועים במצב קל. הפצועים פונו לבתי החולים שמיר-אסף הרופא, שערי צדק והדסה עין כרם.

התאונה הבוקר

התאונה הבוקר צילום: Nati Shohat/Flash90

חובש רפואת חירום במד"א בני כהן סיפר: "כשהגענו למקום ראינו במרכז הכביש אוטובוס מעוך בחלקו הקדמי ומשאית שעמדה בסמוך. מחוץ לאוטובוס היו כ-30 ילדים ובאחד מהמושבים הקדמיים ישבה ילדה כבת 10 מחוסרת הכרה עם חבלה בראש. עשינו מיון ראשוני לנוסעים, נהג האוטובוס גבר כבן 50 היה בהכרה מלאה וסבל מחבלות, הענקנו לילדה ולנהג האוטובוס טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותם לבית החולים כשהילדה במצב קשה והנהג במצב בינוני. אנחנו ממשיכים בבדיקה רפואית לשאר נוסעי האוטובוס".