רק לחם ומים: ההוראה של ראשי ישיבת פוניבז' בעקבות ספר התורה שנפל

רבני ישיבת פוניבז', הורו לתלמידי הישיבה שראו את הספר תורה נופל בשבת האחרונה, לאכול רק לחם ומים ביום חמישי הקרוב |הסיבה: שלא תהיה להם חולשה בלימוד

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 03/01/23 11:06 י בטבת התשפג

רק לחם ומים: ההוראה של ראשי ישיבת פוניבז' בעקבות ספר התורה שנפל
צילום: Yaakov Cohen/Flash90

כדי שלא תהיה חולשה בלימוד: בשבת האחרונה, ספר תורה נפל על הרצפהבישיבת פוניבז' לעיניהם של מאות תלמידים, רבנים בזמן הוצאתו מארון הקודש בתפילת שחרית. ראשי הישיבה, הרב גרשון אדלשטיין, הרב ברוך פוברסקי והרב אליעזר כהנמן הורו אמש (ב') כי יום חמישי הקרוב יהיה יום תשובה והתעוררות ותלמידי הישיבה, שראו את הספר תורה נופל, יאכלו רק לחם ומים מבלי למרוח כלום על הלחם עד צאת הכוכבים, כך על פי פרסום של איש התקשורת החרדי, משה ויסברג.

במכתב כתבו ראשי הישיבה כי "בעקבות מה שאירע בספר תורה שנפל בשב"ק רח"ל, הנה בישיבה אין לומר שבחורים יתענו שזה גורם לביטול תורה ורפיון, ועל כן נקבע יום חמישי, י"ב בטבת הבעל"ט להיות יום תשובה והתעוררות. ביום זה לאחר תפילת מנחה וכל בני הישיבה יגידו קפיטל קי"ט שבתהלים".

"לא יאכלו ביום זה רק לחם בלא מריחה וישתו רק מים ובזה לא יהיה חולשה בלימוד"

עוד הוסיפו וכתבו כי "כל אלו שהיו בבית המדרש בש"ק הרי הם כרואה ס"ת שנופל, ולכן לא יאכלו ביום זה רק לחם בלא מריחה ולא שאר מאכלים וישתו רק מים, וכל זה עד צאת הכוכבים ובזה לא יהיה חולשה בלימוד".

צילום: Roni Schutzer/Flash 90

בסיום, הורו ראשי הישיבה שכל תלמיד יקבל על עצמו להתחזק בכבודם של ספרי הלימוד. "הבחורים יקבלו על עצמם להתחזק בכבוד הספרים וע"כ כל בחור יקבל על עצמו בל"נ שיחזיר את הספרים שלמד בהם למקומם, וישתדל ליקח בסוף הסדר עוד שני ספרים שלא למד בהם ולהחזירם לארון והקב"ה יקבל תשובת בני הישיבה נ"י וכל העומדים שם והוא רחום יכפר עוון", כתבו ראשי ישיבת פוניבז'.