"עצרנו בצד הדרך" לידת עכוז באמבולנס: הנס הכפול של דורין מרמת הגולן

תושבת נאות גולן כרעה ללדת באמבולנס מד"א בדרך לחדר הלידה במרכז הרפואי צפון, "לאורך כל הדרך הייתי בקשר טלפוני עם צוות מד"א". לאם ולתינוקת שלום

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/01/23 10:20 י בטבת התשפג

לידת עכוז באמבולנס: הנס הכפול של דורין מרמת הגולן
צילום: דוברות מרכז רפואי צפון

דורין אסוייד מרמת הגולן הייתה אמורה ללדת את בתה השלישית בניתוח קיסרי במרכז הרפואי צפון (פוריה) רק בעוד שבוע. אולם, ביום חמישי האחרון, היא שהתה בביתה כאשר החלה להרגיש צירים חזקים. "בלידה הקודמת ילדתי תוך 20 דקות מהרגע שהגעתי לחדר לידה ולכן יצאנו מיד מהבית", היא סיפרה, "במהלך הנסיעה הרגשתי שהצירים מתחזקים והבנתי שהלידה מתקרבת וחששתי לא נספיק להגיע לחדר לידה. ביקשתי מבעלי, נתנאל להתקשר למד"א כדי שיעזרו לנו להגיע לבית חולים במהירות". 

צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א הגיעו תוך מספר דקות והעבירו את דורין בזריזות לאמבולנס כשהבעל נתנאל נוסע אחריהם. דורין עדכנה אותם שמדובר בלידת עכוז ושהיא מתוכננת לעבור ניתוח קיסרי בעוד שבוע. הפראמדיקית של מד"א, טל טבצניק, סיפרה כי "מהרגע הראשון של הפינוי עדכנו את ד"ר דימה צ׳ויון, מנהל חדר לידה והוא היה איתנו על הקו במהלך הנסיעה. מאחר ומדובר בלידת עכוז שעלולה להיות מורכבת ומסובכת, המטרה שלנו היתה להגיע כמה שיותר מהר לחדר לידה. בשלב מסוים הבנו שהלידה מתקדמת ונעצרנו בצד הדרך לקבל את הלידה". 

 אילוסטרציה

לידת אמבולנס, אילוסטרציה צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

"הדרכתי את הצוות איך לחלץ את הכתפיים"

ד"ר דימה צ'ויון, מנהל חדר לידה במרכז הרפואי צפון, קיבל מצוות מד"א את הדיווח על מצג העכוז ומיד הבין כי מדובר בלידה מורכבת. "נערכנו עם צוות רב מקצועי שכלל מרדים, מיילדות ורופאי מחלקת ילודים. לאורך כל הדרך הייתי בקשר טלפוני עם צוות מד"א. הדרכתי אותם איך לשחרר יד ראשונה ואז את היד השנייה, את הכתפיים וכיצד לחלץ את הראש בזהירות. לשמחתנו הלידה עברה בשלום והיולדת והתינוקת מרגישות טוב". 

נתנאל, האב המאושר, סיכם את החוייה: "הפראמדיקית סימנה לי ביד מהאמבולנס שהכל בסדר. הבנתי שדורין ילדה ובאותו רגע נשמתי לרווחה. האמת שלא רצינו ללדת בניתוח קיסרי וכנראה גם התינוקת רצתה לידה טבעית, אז אני שמח שהלידה עברה בהצלחה בלי ניתוח קיסרי".