"כל לידה היא נס": הרביעייה של זוג שליחי חב"ד מארגנטינה

בשיחה עם חדשות כיפה, מספר הרב בועז קליין על ההחלטה הקשה להמשיך את ההיריון של הרביעייה למרות המלצתו של הרופא: "איך שיצאנו, אשתי אמרה שאין שום סיכוי וראינו שאנחנו באותו ראש. ברוך ה' נולדו ארבעה תינוקות, שני בנים ושתי בנות"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 06/12/22 23:39 יב בכסלו התשפג

"כל לידה היא נס": הרביעייה של זוג שליחי חב"ד מארגנטינה
צילום: הרב בועז קליין

הרביעייה של זוג השליחים מארגנטינה: כל מי שביקר בבית חב"ד בבארילו'צה שבדרום ארגנטינה, בוודאי מכיר את הרב בועז ופרדי קליין, זוג שליחי חב"ד שמנהלים את המקום. הם התחתנו לפני 14 שנים ועם נישואיהם החליטו לצאת לשליחות של שלושה חודשים. בסופו של דבר, הזוג נשאר ליותר זמן ממה שהם חשבו, והם פתחו בית חב"ד בעיר הארגנטינאית.

חמש שנים אחרי החתונה נולדה לזוג בת, שיינא, ושלוש שנים לאחר מכן נולד להם בן, שניאור. זוג השליחים מארגנטינה לא שיער לעצמו כי הלידה הבאה תהיה מורכבת ואף מסוכנת. בשיחה עם חדשות כיפה, מספר הרב בועז קליין על ההחלטה הקשה להמשיך את ההיריון למרות המלצתו של הרופא.

בית חב"ד בברילוצ

בית חב"ד בברילוצ'ה צילום: הרב בועז קליין

"הוא היה מאוד נחרץ, והוא אמר שלא עוברים היריון של רביעייה"

"היינו מטופלים אצל רופא מאוד מוכר, מקצועי ומוערך, שומר תורה ומצוות וירא שמיים", מציין הרב בועז, "בבדיקת אולטראסאונד הוא אמר לנו: 'בורכתם, אתם בהיריון'. הוא המשיך להסתכל ואמר: 'טובים השניים'. לאחר כמה שניות, הוא החליף את הבעת פנים שלו לחמורה ורצינית ואמר כי יש פה שלישייה ודקה אחר כך הוא אמר שמדובר ברביעייה, שמה עצרנו אותו. מאותו רגע, הוא היה מאוד נחרץ, ואמר בצורה חד משמעית שלא עוברים היריון של רביעייה, והזכיר כי במקרים כאלו, לפי ההלכה מותר לדלל עוברים".

הרב בועז שיתף בתחושות שלו ושל פרדי לאחר המפגש עם הרופא: "יצאנו החוצה, ובראש שלי אמרתי שאי אפשר לעשות את זה, אבל מצד שני, זה לא הגוף שלי, זו לא החלטה שלי ולא רציתי לתת לאשתי הרגשה שהיא מאכזבת אותי. איך שיצאנו מהדלת של הרופא, פרדי אומרת לי: 'בועז, אין מצב, אין סיכוי'. וראינו שאנחנו באותו ראש".

"שיהיו שני העניינים, גם הריבוי בכמות וגם הריבוי"

עם חזרתם לביתם, נזכר הרב בבקשה שביקש בקברו של הרבי מלובביץ' בניו יורק. "הרופא אמר במפגש שזה מאוד נחמד שיש ריבוי בכמות, אבל ריבוי בכמות מגיע על חשבון האיכות, ולכן זה לא שייך. בדרך נזכרתי בבקשה שביקשנו בקברו של הרבי מלובביץ' זצ"ל בניו יורק שנזכה לזרע חייא וקיימא. כשחזרנו לבית, פתחנו את ספרו "אגרות קודש", בו מרוכזים מכתבים רבים שנשלחו אליו, והרבי כתב: 'שיהיו שני העניינים, גם הריבוי בכמות וגם הריבוי באיכות' ואז הרגשנו שאנחנו במקום טוב וזה בסדר, קיבלנו את ברכתו של הרבי".

לאחר מכן, החליטו הזוג לעבור לרופאה אחרת שתלווה אותם לאורך תקופת ההיריון. "החלטנו ללכת לרופאה פרטית בירושלים והיא ליוותה אותנו ברגישות ומקצועיות. היא אמרה לנו שהכל בסדר ונמשיך לבדוק איך ההיריון מתקדם. בנוסף שאלנו גם את הרב של כפר חב"ד, הרב מאיר אשכנזי, והוא אמר שאם הרופאה אמרה שזה בסדר, אז אפשר להמשיך את ההיריון".

"הרבי אמר שצריך לדבר בחיוביות והחלטנו לקרוא למחלקה 'היריון בסיכוי גבוה'"

לקראת סוף ההיריון, הגיעו בני הזוג למחלקת יולדות בסיכון, והחליטו כי מעתה הם יחשבו בצורה חיובית על פי המלצתו של הרב מלובביץ'. "הגענו לקראת סוף ההיריון לאשפוז בתל השומר במחלקת היריון בסיכון גבוה. הרבי אמר שצריך לדבר על דרך החיוב, והחלטנו לקרוא למחלקה: 'מחלקת היריון בסיכוי גבוה'. המחלקה טיפלה בנו בצורה מאוד רגישה, מקצועית ותומכת, בלי פרצופים ודעות קודמות. בשבוע 32 פלוס 2,  מנהלת המחלקה החליטה שזה הזמן ללדת. נכנסנו לניתוח וברוך ה' נולדו לנו ארבעה תינוקות, שני בנים ושתי בנות".

צילום: הרב בועז קליין

בסיום דבריו, העביר הרב בועז מסר לכל ההורים הדואגים המצפים לילדים. "המסר שלי הוא: 'קטונתי מכל החסדים ומכל האמת', כפי שנקרא השבת בפרשת וישלח. צריך לחכות לחסדים האלה. להבין שכל לידה של ילד היא נס. כל דבר עלול להסתבך וגם להסתדר. להתפלל לקב"ה, לבקש ברכה ולקוות שהדברים יתגשמו לטובה".